Monday, January 12, 2009

Trimning del 1

Posera det kan hon minsann!

Oj oj, tiden går och pälsen växer under tiden. Nu har jag fått gliringar både om hundens päls och om mina glesa inlägg, så nu får jag väl ta mig i kragen.

Det där med del 1 betyder att öronen är klara, och så putsade jag bara lite på svansen så länge så att hon i alla fall ser respektabel ut. Resten tar jag i helgen beroende på väder. Fyy vad kallt det var om fingrarna att stå ute och hålla på med detta! Det underlättar ju inte heller att jag har nån låsning eller vad tusan det är i nacken. Vaknade i fredags och kunde först inte ta mig ur sängen, usch vilken otäck känsla. Då tänkte jag att jag borde haft mobilen vid sängen, alltid. Men nu är det i alla fall så att jag kan röra mig. Fast jag sover fortfarande dåligt, men det har jag å andra sidan gjort i ett och ett halvt år nu ;)

Ha det bra hundnördar och alla andra, kram Sara & Salsa ♥

5 comments:

Anonymous said...

Står du UTE och klipper Salsa??? Jag sitter inne i vårt tv rum med en sur Tessie på ett badlakan (och Johan med dammsugaren i högsta hugg)
Stackars dig som fick så ont i nacken var det något fel på mötet i torsdags kanske?? för själv så vaknade jag med huvudvärk som blev en influensa, har legat deckad sedan i fredags är först i eftermiddag som jag varit uppe lite mer. Vi får nog fundera på om vi ska gå på nästa möte =)

Anonymous said...

Ja kanske är det Skabersjö som satt sig i nacken på oss, fy så trist det är. Hoppas salsa blev fin i sin nya frissa!

Kram
Pernilla

Maria said...

Usch trimming är det värsta Lufsen vet, han gillar inte när man kammar o sliter i honom. Har problem nog de dagarna det är dags att kamma honom. Synd att pälsen växer som ogräs det blir ett jäkla springande till trimmaren. Fast att ge mig på det själv det klarar jag inte. Inte på honom i alla fall, nä det blir munkorg o sen ett par timmars slit för den stackars trimmaren.
Kul med en hel sida med hundarna, skulle nog kunna fylla en blogg jag oxå med bara Lufsen - visst är de härliga!

Anonymous said...

Hej,
Tänkte bara säga att om du vill får du låna vårt köksbord och kök när du ska trimma ....... fast då räknar jag med att Zico också blir fin :D
Tassar och Kramar
/H&Z

MiaMaria said...

Hej!

Jisses så söt man kan vara.....

Får nog göra ett inlägg om elementskyddet......

HA´det så gott denna torsdag!
MiaMaria