Wednesday, June 27, 2007

Hönsmatte

I bilen på väg till veterinären idag satt jag och var nervös för att de skulle skälla på mig och säga "Varför har du inte kommit tidigare?!" för jag var säker på att Salsa hade nån sorts eksem eller hudåkomma. Hon har kliat sig jättemycket och har mjälliga utslag lite här och var på kroppen, samt en kal fläck på armbågen fram. Och det har pågått ett tag... Men döm om min förvåning när han säger att allt ser ok ut och huden är frisk och fin osv. Kanske fattas hon omega-3 så det köpte jag med mig hem och det ska jag ge nu ett tag och se om det hjälper. Har det inte blivit bättre om en månad får vi höra av oss igen. Här har jag gått och skämts för att jag inte tagit tag i det innan! Nåja, det kostade ju bara sexhundra spänn att få konstaterat att jag är lite hönsig, och det är väl bara att hoppas att vårdcentralen inte tar samma summor för barn, för jag blir väl likadan när det gäller Elsa...

Man får passa på att sova lite på dan, syrran håller låda på nätterna...

3 comments:

Anonymous said...

Hönsig o hönsig det är ju inte så lätt med hundarna för de kan inte tala om var de har ont eller om det kliar extra mkt på något ställe osv. Barnen kan ju efter ett tag iaf tala om var de har ont:)

Förstår dig fullkomligt att ni åkte till vet med Salsa o nu kan du ju koppla av när du vet att det inte är något farligt.

Kram på er
//Malin och Oscar

Anonymous said...

Jag förstår dig precis, har blivit lite lugnare men är fortfarande jätte hönsig både med vovven och familjen. Bättre ett besök för mycket en än ett för lite, men det blir ju dyrt... Går det bra med lilla Elsa? Får stora syrran och föräldrarna sova någonting?

Anonymous said...

Va skönt att Salsa är ok. Hoppas allt är bra med övriga familjen. Är nyfiken på att se Elsa snart. Vet inte om jag lyckas hålla mig till nästa möte. Vi kanske ska träffas & träna vovvarna ngn dag nu när vi är "lediga" ?