Monday, August 11, 2008

DHH

Detta Har Hänt
Tjaaa, det är ju en hel sommar som gått, så var ska man börja... Det har varit oerhört skönt att inte vara bunden vid datorn i tid och otid. Kan varmt rekommendera detta!

Midsommar firades i Bjärred hos våra vänner som för övrigt är skyldiga oss en middag efter ett vad. De slog vad med oss att inom ett år (från förra midsommar) skulle vi ha köpt ny bil för vi skulle aldrig orka knöka in vagn, hund och barn i vår smidiga lilla audi A4 quattro. Vi älskar vår bil, och vi älskar god mat, så det var inte så svårt!

Våra fina midsommarflickor!

En tur till Skarmansmåla är förstås obligatorisk och där var vi i lite mer än en vecka. Pratade med korna, åsnan, hästarna och grisen Roger. Badade i och grillade vid Markasjön och lekte och hade det bara helskönt. Småländsk lantlig sommar, helt enkelt, när den är som bäst.
Kossornaaa, kossorna muuu!

En annan idyll var Donsö, en liten urgullig ö utanför Göteborg/Fiskebäck. Vi hade strålande fint väder och det var kalas för både barn och hund med mycket bad. Trots att där ju mest är klippor fann vi en badplats som hade en väldigt barnvänlig liten sandplätt, så Elsa kunde få kompisar och plaska i sin egen takt. Aldrig glömmer jag den veckan, den var underbar! Tack mamma och John.
Såå kul att bada!

Däremellan har vi varit i Simrishamn vid olika tillfällen för att gå på Jazz under stjärnorna i Brantevik. Vi har fått två härliga konserter av Miriam Aida och Nisse Landgren. Tyvärr var en av mina favoriter Viktoria Tolstoy där precis den veckan vi var på Donsö, så henne missade vi i år.

Senast i helgen var vi i Simrishamn för att ha överraskningsfest för mamma. Hon vägrade fylla femtio i juni, så då hämnades vi lite... Jag har inte "festat" på två år, sen innan jag blev gravid.... Jag kanske inte behöver skriva mer nu, ni fattar vem som mådde sådär igår ;) Roligt hade vi och sjöng så jag blev hes nästan, när mamma och Kalle turades om med gitarren.

Imorgon börjar jag jobba. Det ska bli oerhört roligt att få komma tillbaka till mina härliga kollegor, och spännande att se hur det funkar med nya chefen. Bra förmodligen. Ny roll som 4-6 pedagog i svenska (lite franska ska jag väl fortsätta ha också) och som arbetslagsledare- ja det är helt enkelt mycket nytt och spännande som väntar...

Ni får lite bilder idag och lite fler en annan dag, orkar inte vänta på nerladdning i evigheter. Så håll till godo så länge. Håll utkik för snart kommer det en tävling också förresten!

Ha det gott och njut nu av resterande soldagar, ni som kan!

KRAM!

5 comments:

Anonymous said...

Äntligen ! Vi har saknat er, låter som sommaren har varit fantastisk. Själv prickade jag ju in att börja min semester första regndagen på hela sommaren typ... jaja man ska inte klaga. Ring om ni vill snusa valp någon dag, ni är hjärtligt välkomna. Jag är hemma 2 1/2 vecka till. Jesper har ju brutit benet och ska vara gipsad till 1 nov, så här är ganska lugnt.

Kram
Pernilla, Enzo och Molly

Anonymous said...

Hej och välkommen tillbaks till blogg-världen !
Tack för dina goa ord i min GB!
Lycka till med nya jobbet och tävlingen (nyfiken på vad och när, men det avslöjas väl snart!)
Tassar&Kramar
Heléne och Zico-Bus

Anonymous said...

Hej & välkommen till cybern igen!! Hur klaaarar du detta :-) Ni har ju haft en härlig sommar så det blir väl spännande med nya jobbet!! Tävling?? Nu blev man allt lite nyfiken!!
Ha de gôtt, vi hörs!!
Kramar från gun, maya, myra & ella

Anonymous said...

Hej & kul att du är tillbaka... och ett riktigt långt, härligt och roligt sommarlov har ni haft.

Men nu är det alltså "Back to business" igen, lycka till med din nya 4-6 roll. Jag hoppas att vi ses snart på någon träning.

Hälsn
Helene & Wallander

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Tack för dina boktips - ska jag allt ta mig en närmare titt på!

Ni verkar ha haft en underbar sommar & visst är det skönt att trycka på datorns offknapp ibland!

Kram Jes