Tuesday, June 17, 2008

Sommarlov!

Tro det eller ej, men sen förra inlägget har jag hunnit vara iväg på fikor, student, bvc-koll & vaccination, haft barnkalas och börjat jobba! Johodå, alldeles sant alltihop. Och jag har tagit en massa kort och tänkt att "det ska jag lägga in på bloggen", men tiden finns liksom inte. Vi har dessutom långsamt bredband. Men nu får ni ett litet livstecken igen innan jag tar mig ett sommarlov från bloggen.
***************************
Nä, inte fick jag den lön som JAG är värd. Men en ny tjänst med mer ansvar fick jag istället. Ska nu jobba med svenska i 4-6:an och dessutom vara arbetslagsledare i samma 4-6:a, vilket innebär utbildningsresor till Stockholm under hela läsåret (= hela nätters sömn och hotellfrukost, yeah!). Så nästa år står chefen helt klart inför en tuff löneförhandling! För er som missat det så jobbar jag på Vittra i Västra Hamnen i Malmö.
***************************
Jag klarade mig NÄSTAN från att lipa på lillebrors student. Det kom en liten tår när jag såg honom rusa ut ur min gamla gymnasieskola, i KOSTYM! Så fin han var, min Johan! Drack lite turkiskpepparshots med honom på kvällen, men sen åkte vi hem och lät ungdomarna partaja, man måste inse sin verkliga ålder och inte bli patetisk, hehe...
**************************
Elsa hade kalas i lördags. Ett år... Hon fick så klart massor av fina presenter och vi kunde faktiskt sitta ute, hyfsat väder! Trots att hon fick en sverigetröja förlorade Zlatan o de andra
:( Men vi hejar vidare på dem imorgon. Då jäklar ska de vinna i alla fall!


Grattis på födelsedagen min lilla docka! (I paketen ligger en Pingubok med ljud samt en traktor med djur och ljud. Älskade av både barn och föräldrar!)

Heja Sverige! Elsa med två presenter: landslagströja och bebisdocka med "riktig" gråt och joller.

Måndag o tisdag har jag jobbat. Vi har haft planeringsdagar som jag gärna ville vara med på. Jäklar vad roligt det var att vara tillbaka på jobb, ni anar inte vilka härliga kollegor jag har! Passade på att rensa de pärmar jag inte hann med förra våren, så skönt. Rensarivern växte så nu kommer hemmet få ducka för nu kommer jag med bananlådor och sopsäck även här! Nu ska det rensas, see you på "Suckarnas Gång" (loppis i Simrishamn)!
**************************
Annars är det så här, att jag tänkte ta sommarlov från det mesta. Nu ska jag mysa med Elsa, Salsa och Kalle. Vi ska slappa hemma, i Simrishamn, i Skarmansmåla och på Donsö (utanför Göteborg). Så nu kommer det nog inte så många inlägg så tätt som tidigare. Jag kommer inte heller kommentera era bloggar så mycket tror jag. Allt beror på lust och motivation. Och väder förstås! Jag vill passa på att önska er alla en riktigt härlig sommar och tacka er för alla fina kommentarer och härliga hejarop. Är tacksam för att ha några läsare alls.

SUPERDUPERSOMMAR TILL ER ALLA!!! KRAMAR!

7 comments:

Anonymous said...

* OTROLIGT ATT LILLA ELSA REDAN HAR FYLLT ETT ÅR. MEN DU SER SÅ FORT DET GÅR (TÄNKER PÅ DIN KOMMENTAR OM FRIDA)

* LYCKA TILL MED DEN NYA UTÖKADE TJÄNSTEN. NJUT AV HOTELLNÄTTERNA & HOTELLFRUKOSTARNA (DET GÖR JAG FORTFARANDE).

* HA EN RIKTIGT HÄRLIG SOMMAR PÅ ER MEN HA FÖRST EN HÄRLIG MIDSOMMAR!

KRAM Helene & Wallander

Anonymous said...

Verkar som att allt går er väg just nu... njut av lilla gumman, (dom blir aldrig sååå härliga igen!!!) sommarställen på härs o tvärs! Vi hoppas ni får fortsatt fint sommarväder och sen blir det ju urhärligt att ha ett gott jobb att gå tillbaka till!! Kramar från oss!!
gun & dogsen

MiaMaria said...

Hej!

Här har det varit fullt upp....

Då får jag önska dig en bra sommar med massor av värme!

Lycka till inne hos mig!
Ha´en bra dag!
MiaMaria

Anonymous said...

hej! Lter fantastiskt och kul att du tycker det är roligt att jobba igen, ingen ångest där inte. Hoppas du hinner med en liten fika eller ett träningspass i sommar! Kram Pernilla och Enzo

Anonymous said...

Önskar er (Sara, Kalle, Elsa, Salsa) en super-duper-härlig sommar! Hoppas vi ses vid någon aktivitet framöver!
Tass&Kram
H&Z
Ps. Snart har vi kommit över "Svärjes" nederlag - nu siktar vi mot VM :D

Anonymous said...

Hej Sara!
Ha ha du börjar med två arbetsdagar o tar sommarlov sedan. Jag är ärligt lite avis:)

Hoppas ni får en bra midsommar helg!
Kram Katta o Java

Anonymous said...

Kan vi inte få en "mid-summer-update"?? Vill ju se hur ni har det & vad ni har haft för er!

Ha ett fortsatt skönt sommarlov!