Sunday, November 09, 2008

Husses dag

Nja, det blev väl lite så att Salsa hakade på Elsas present lite idag. Ingen egen till husse alltså. Men han verkade nöjd ändå, och med en familjepromenad och ett grisöra så verkar Salsa också nöjd faktiskt.

Passade på att träna några linjetag när vi var ute. Det gick sådär... Antingen gör jag det för svårt för henne eller så är hon lite trög. Hon får alltid se utlägget men ändå går hon sällan rakt ut, jag fattar det inte! Jag tror jag ska börja om från början och lägga korta, korta och sen stega ut så det blir successivt längre. Det blir ju ingen bra träning om jag hela tiden gör det för svårt så att jag måste stoppa henne för att hon viker av från linjen. Men varför är det alltid så trist att börja om!? Det känns så hopplöst, som om vi aldrig kommer framåt.

Nä nu ska jag vara positiv och se framåt. Klart det blir bättre, bara jag har en plan! Min lilla ♥Salsa♥ ska få visa att hon minsann kan hon också, det är matte som inte är tydlig.

Lera ska vara bra för hyn har man ju hört

3 comments:

Wallander o GW Persson said...

Klart att NI kommer att komma framåt igen...om än först lite bakåt. Kanske kan NI träna linjetag i bäcken???

Må så gott och ha en bra vecka!

Anonymous said...

Va fin bloggen har blivit!!! Ett uderbart kort på Salsa...

Jag är lika glad som du över "hundtränaren", men det känns lååångt till januari =)
Hoppas att allt är bra med er, nu ska jag kika in på din nya blogg.
kram Emma, Skott & Krut

Anonymous said...

halloj, tack för besöket hos oss! Alltid lika kul! Nu tänkte jag försöka se skillnaden mellan inrednings- och hundblogg... men hittar litle dåligt. Du får guida mej :-)) Ha en trevlig helg!!
hej från gun & dogsen