Monday, March 30, 2009

Så pinsamt!

Det jag inte trodde skulle hända har hänt. En kritiskt granskande person har valt att vara helt anonym i sin kommentar till mitt förra inlägg. För att ni ska kunna läsa vidare direkt får ni det citerat här:

Kanske bra att ta reda på vad för kurs man anmäler sig till? Eller så måste arrangören vara tydligare med vad det går ut på.Det här var ju en avstämning inför provstart i vår!

Jag kan nu välja att ta detta som en slags kritik som man inte vågar framföra egentligen, utan tar tillfället i akt att kasta lite skit anonymt. Eller så kan jag ta det som att någon har glömt att skriva avsändare, och snart ger sig tillkänna, vilket skulle kännas väldigt mycket bättre. För jag tar gärna kritik men då ska den banne mig komma från någon som kan stå för det!

När det gäller kursen och dess upplägg som jag till viss del kommenterat i förra inlägget så får jag väl förtydliga mig nu då, så att folk slipper smyga omkring här och ge gliringar. Jag halkade in på ett bananskal då någon som anmält sig behövde hoppa av, och då frågade mig om jag ville vara med istället. Jag visste inte exakt vad kursen gick ut på, och tog inte heller mitt personliga ansvar att ta reda på det innan jag ok:ade det och anmälde mig. Så kritiken är befogad. Tyvärr var det fler än jag som inte hade jaktprovsklar hund och delvis på grund av detta tog det lite tid att genomföra jaktprovet. Så vi var väl fler som var lite orsak till att det tog tid. Alltså kan man ju undra om det var en tydlig beskrivning av kursen från första början. Det bör man som arrangör fundera på tycker jag.

Vad gäller min egen kritik mot upplägget kanske jag bara skulle sätta mig ner med dumstrut på huvudet och skämmas för att jag inte tog reda på mer innan jag gick med. Men det tänker inte jag göra. Nu undrar ni kanske varför. Jo, för jag lärde mig som jag tidigare nämnt massor ändå, och skulle inte vilja ha det ogjort. Dessutom försökte jag så gott jag kunde vara delaktig och ta mitt eget personliga ansvar för att lära mig så mycket som möjligt, trots att kursen inte var riktigt så som jag väntat mig. Det bästa av situationen helt enkelt, eller Carpe momentum.

Kursen var som den var för att vi var flera som gick fel kurs. Eller kanske för att den inte var korrekt utannonserad? Mycket troligt att det är bådadera. Och nu är den dessutom genomförd så det är inte direkt så mycket att tjafsa om längre. Gjort är gjort.

Men du ska ändå fundera på vad det är som driver en person att lämna en anonym kommentar i en blogg. Såna personer hoppas jag att jag slipper i fortsättningen även om jag också vet att det, så att säga, ingår i hela bloggpaketet. Nu var det ju inte ett mordhot jag fick precis, men det är fruktansvärt irriterande att folk inte vågar ge sig tillkänna när de skriver lite mer kritiska kommentarer.

Det är inte farligt att ge kritik, det är nyttigt och kallas också feedback. Dessutom är faktiskt den feedback du ger befogad, så varför inte stå för det du skriver, lilla vän?
***************
Annars- sommaren närmar sig, och en viss valpyra börjar ta form. Dock inte i detta huset, mannen är svår att övertala :( Får nöja mig med bilder som påminner om min fyraårings första sommar.


Många kramar Sara ♥


5 comments:

mej själv said...

Hm... var ska man börja?? Jag anmälde mej men kunde inte delta visade det sig... det fanns ingen upppgift om att det skulle läggas upp som ett träningsprov så där är infon från frk fel. MEn anonyma inlägg... hur trist är inte det???
Hälsar gun & dogsen!! välkomna till vår träning vi har fysen full :-)

Wallander o GW Persson said...

Hej kompis... trist det här, men det kan lätt bli så här. Men man kan inte alltid dubbelchecka/ta reda på allt innan, man måste kunna lita på det som står i inbujdan. Oturligt stämde det inte helt denna gång... men det får bättras till nästa gång. Hoppas personen ifråga ger sig tillkänna.

Ha en bra vår-helg!
Kramizar

Ingela said...

Tjena vännen!

Håller helt med de 2 föregående skrivarna, trist att man inte kan stå för vad man tycker.... och alla har väl rätt att tycka utan att bli på hoppade.
Ha det bra i vår solen
Vi ses snart igen hoppas jag.

Kramar från Ingela med familj

Anonymous said...

HEj!
Tråkigt när folk inte kan skriva under på sina åsikter, sånt går rakt ner i soptunnan om du frågar mig!Ta det nu lugnt och njut av påsklovet.

kram
anonym skabersjöbo hehe

Sara said...

Hej! Usch så trist med såna inlägg i bloggen!!! Vill du verkligen veta vem det är så kan du säkert kolla ip-numret och jämföra med de som finns på gamla inlägg (ifall det nu är någon som skrivit tidigare). Så kan åtminstone jag göra, men jag har ju inte samma bloggis som du. Fast frågan är väl om det är nåt att lägga tid och möda på?!? Kul var det i alla fall att ses idag! Kram Sara