Saturday, March 07, 2009

Snopet

Idag skulle jag varit på bröllop. Men ibland vill ödet helt enkelt annorlunda. Elsa har varit sjuk sedan förra fredagen, och det är en långdragen process. Idag har hon "bara" närmre 39 graders feber, så det går sakta men säkert neråt. Om hon var frisk skulle hon ha varit hos sin mormor nu, och jag hade varit med Kalle i Lerum på bröllop. Men, men- vad är väl en bal på slottet.... Alldeles uuunderbaaar.... Istället sitter jag här och gosar med liten, varm, snuvig, hostig och gnällig liten. Känns skönt att kunna vara här för henne ändå, vem kan väl trösta bättre än mamma? Ett litet glas vin (vet ju aldrig vad som händer, ifall man måste köra bil) och en skål med popcorn till Melodifestivalen ikväll blir det i alla fall. Kunde ju också ta på klänningen som jag egentligen skulle dansat i, men Elsa hostar så hon spyr, så det är kanske bara överdrivet...

Goda nyheter är att jag fått en plats på dagskursen nästa vecka för Anna Lena Wendt. Så det ser jag väldigt mycket fram emot, och Salsa också. Nä nu tar jag väl fram min popcornskål, längtar till lördag och hoppas att Kalle har sagolika foton med sig hem imorgon.

Så här ska det se ut på lördag, håll tummarna för vädret!

9 comments:

Anonymous said...

Hej. Hade hoppats på att se dig på Il Sanos helgen!! Lycka till för träningen för A-L Wendt. har hört att hon är bra. Hoppas att lilla flickan kryar på sig.
/ Elenor och Il Sanos Fat Boy

Anonymous said...

Stackars lilla Elsa, ostackars dig också. Hoppas att hon kryar på sig snart!!!

Ha en mysig helg o lycka till nästa helg.

KRAM

Anonymous said...

Stackars er allihop fast mest synd om Elsa är det förståss, hoppas hon kryar på sig fort nu.

Super kul att du oxå kommit med på A-L träningen den ser vi mycket framemot kanske att vi startar på inoff jaktproovet den 5/4 om det går bra.

Ha det jättebra
Ingela

mej själv said...

Hej, trist när sjukdomar ställer till det men jag tror ni hade mysigt ändå :-) Jag var också anmäld till kursen men hoppade av eftersom valpningen blir där i krokarna. Vi har inte bestämt om vi kör upp men lite sugen är man allt och jag ville ju ha möjligheten öppen. Du får skriva ner alla tipsen :-) Ha de bra och sköt om er!! hälsar gun&dogsen

Anonymous said...

hej!
Ja solen tittade ju faktiskt fram i kväll. Vi håller tummarna för att vetten kan hjälpa Enzo på tisdag. Hoppas Elsa är pigg igen i morgon!

Anonymous said...

Stackar Elsa!! Hoppas at´t hon sanrt är bättre!
Ååå va spännande med kurs nästa vecka, jag har oxå hört att hon ska vara jättebra!!
Väntar på att få läsa om hur det gått....
Ha en bra vecka!
kramis

Anonymous said...

Låter roligt med kurs, håller tummarna för att ni ska vara pigga och friska allihop tills dess!

kram
Pernilla

Wallander o GW Persson said...

Ja, ibland blir det inte som planerat och denna gång behövde lilla Elsa sin mammas trygga famn istället.

Hoppas ni får en toppendag på lördag!

Kramizar

Anonymous said...

Stackars dej - men som sagt "vad är väl en bal på slottet .... ".

Oj,oj det blir tufft på lördag - Zico:s "farmor" är inte att leka med. Skojar, det kommer att bli jätteroligt och jättenyttigt. Kanske dyker vi upp sent på eftermiddagen ....
Kramar
Heléne
PS. Krya på dej lilla Elsa!