Thursday, June 27, 2013

Hemma igen




Ja nu är hon hemma igen, och hungern är det inget fel på som ni ser... Som vanligt under bordet och plockar efter middagen. Men visst märks det att hon varit med om något fasansfullt. Hon har legat i barnens rum nu ikväll och sovit som en stock. Inte undra på att liten är trött efter allt hon utstått. Rakad på magen och ultraljud och lämna blodprov m.m... Usch!Och ögonen undrar ni nu ju. Vad sade ögonen mig? Jo att hon var glad att se mig och gärna vill vara med ett tag till. Men...

Hon har nu fått antibiotika för att utesluta en infektion och även vätskedrivande för någon vecka framöver. I nästa vecka kommer svaret på det prov de skickat till odling för att se efter om det var nån infektion eller inte. Visar det ingen infektion kan veterinären inte se att det skulle vara annat än tumörceller på hjärtat. Tyvärr är jag ganska realistisk och vet ju flattens hälsohistorik och försöker intala mig själv att hon är till låns, cancern kommer ta henne snart precis som den gjorde med hennes mamma (och syster)...

Samtidigt... Visst hoppas jag att det inte är så, men oddsen talar emot oss. Så- nu får hon mysa och vila upp sig och i morgon ser jag vad hon orkar och hur hon mår lite mer. När provsvaren kommer och beroende på vad de visar, åker jag eventuellt till den där andra veterinären och får en second opinion, men inte imorgon eftersom det blir lite för mycket för henne att stå ut med. Nu njuter jag av hennes närvaro hemma istället och så drar vi iväg nästa vecka om det skulle behövas.

Orkar hon ska vi iväg och bada, det vill jag gärna unna min fining!

Tack för att du engagerar dig och läser här, det betyder oerhört mycket för mig :)

No comments: