Friday, June 28, 2013

Att bara vara





Gissa vem som är bortskämd nu då! Det bästa som finns är att få ligga i mattes säng, men det får man ju nästan aaaaldrig. Förutom imorse då. När matte bara var så glad över att ha henne hemma, då var det ju bara så självklart. När Salsa hörde att jag var vaken kom hon direkt fram och tittade bedjande. Klart hon ska få mysa här en stund...




I går kväll märktes det tydligt hur tagen hon var av allt och hon fick vila i lugn o ro så mycket hon ville. Idag låg hon kvar i min säng och drog sig låååångt efter att jag gått ner. I de dagliga sysslorna märks det inte så mycket på henne, hon har samma pigga mat- och busbedjande ögon som vanligt och springer mig i hälarna hela tiden för att se om det händer nåt eller är mat på gång.





Det är på promenaden man mest ser hur medtagen hon är. Tungan längt ute och mycket flås trots megakort runda. Då är det lite läskigt... Men hon vill så gärna så mycket och det ser inte ut som att hon inte vill gå, tvärtom. Så vi tar korta korta prommisar och snusar mycket här o där, så går det bra. Idag blev det inget bad, men det kan säkert bli nån annan dag här i helgen. Hon verkar inte vara på väg att lämna oss än på några dagar i alla fall.

Min lilla fining alltså. Kan inte fatta att hon är dålig och ska lämna oss. Fasen vad jobbigt att inget veta.

No comments: