Tuesday, April 03, 2007

Jaså, så luktar grisar...

Idag var vi iväg och gick spår med Daim, Dumle och Paddy (nyvunna kompisar från agilityn, två borderterriers som matte vill kidnappa och en cairnterrier) och deras matte och husse. Det var inte helt lätt att hitta bra spårvägar med allt vatten och sankmark som fanns kvar, trodde det hade torkat upp!? Hur som helst, jag glömde inte klöven hemma så jag lade ett spår som var ca 300 meter långt. Det blev ingen vinkel men det blev ändå en liten böj eftersom vattnet var lite i vägen ibland. I de här markerna går det allt möjligt vilt, även svin, och det är Salsa inte van vid. Det var lite marigt för henne i slutet på spåret då det fanns ett riktigt stråk av den här konstiga doften, men som hon löste med bravur! Snart får jag nog börja krångla till det lite för henne tror jag. Skönt att hon fixade det så bra. Sen var det dags för de andra tre. Det gick finfint för Paddy och Dumle, men Daim fick ett döösvårt spår på öppen mark med stark vind och det var INTE lätt, det hade Salsa aldrig löst heller. Taskigt Torbjörn. Så det blev mycket lotsning och tog lite tid. Hur skönt var det inte att komma hem sen och ta bort heltäckningsmattan (alltså dammsuga...), dusch och mat på det och så Desperate Housewives. Sämre påsklov kan man ha! Och tack till Katarina och Torbjörn för en bra spårdag!



Inga bilder från idag, men här är en sötnos från dagarna kring hennes ettårsdag, och snart fyller hon ju två...











3 comments:

Anonymous said...

Visst är det kul med spår, imorgon skall vi gå ett men Oscar är dock väldigt het på gröten men bromdar jag honom något så går det bra. O visst e det skönt att det är VÅR!! Kan tänka mig att slingorna i Torup är fulla av folk nu i påsk om det är fint väder. Jag får nog ta och titta in till er en dag för jag är i Skabersjö en gång i veckan. Elin (min dotter) rider på Kädarps ridskola så vi kör igenom Skabersjö by varenda lördag!!! Vi får träffas och träna ihop hela bloggänget en dag..

Ha det bra och njut av våren så länge den nu varar.

Kram Malin o Oscar

Anonymous said...

Hej Sara o Salsa!
Kul med spår.. de tycker vi med.. I påsk ska vi träna spår som attans så vi kan starta ökl.
Önskar Glad Påsk!!
Katta o Java

Anonymous said...

Tack för erbjudandet! De ringde precis från Hedbergs och min bil var klar så jag har fått hem den redan, jätte skönt! Bra i alla fall att det gick fort även om det blev dyrt. Nu blir det boxerbus trots allt!