Monday, May 21, 2007

"Svennedag"

Ja, det är ett nytt begrepp även för mig, men det var Kalles kommentar efter söndagens äventyr: "vilken svennedag vi haft idag!" Vi hann med en del i alla fall.

Först var vi på sista träningstillfället i agility för våren. Kalle var med och sprang, tack och lov! Jag stod placerad vid vippen för den är inte Salsa så van vid. I början studsade hon av den när hon kände att den rörde på sig, men efter ett tag fattade hon galoppen. Det var också lite svårt i början att förstå att hon inte skulle rusa fram till mig utan följa husses dirigeringar. "Det brukar ju vara matte som bestämmer?" Men även det funkade efter ett tag. Nu fortsätter vi träna med träningsgruppen, vi har mycket att slipa på innan vi nitar en bana.

Trötta och varma satte vi oss i bilen och åkte till Lyngby (landet nånstans) för att kika på ett hus som är till salu. Det vore nog fint till oss om det inte var för att Kalle fick gå dubbelvikt för att få plats på höjden på bottenvåningen. Var de dvärgar när husen byggdes på 1800-talet eller?

Sen åkte vi hem och åt rester till lunch innan vi fortsatte till Höllviken där Kalle skulle spionera på Näsets (ett fotbollslag alltså) hemmamatch inför deras möte om ett par veckor, så är det att vara tränare. Salsa och jag höll honom sällskap där han satt på läktaren och antecknade...

Vi fick vår belöning efteråt då vi tog en fika i Falsterbo på Kust café, cheesecake och latte, mmmm.... De har nog aldrig haft så rena tallrikar, Salsa fixade dem. Vi tog en promenad och tittade på de fina husen och hittade en- fontän! Jippie så skönt det var att ta ett dopp sa hunden.

Till slut tog Kalle ett tag i trädgården när vi kom hem och jag vilade mest och förberedde lite inför jobbet. Puh, vad snabbt jag blir trött nuförtiden. Det blev faktiskt ingen grill trots väder utan vi körde tacos framför en film, lika mysigt det!

Nu har jag två hela jobbveckor kvar och sen trappar jag ner lite. Imorgon får vi se om den lille envise bebisen har behagat vända sig eller om vi ska åka iväg på vändning... Nåt sysslar den med där inne i alla fall. Vem sa att de blir mer stilla på slutet? Den personen har i alla fall fel kan jag meddela!

4 comments:

Anonymous said...

Hej på er!
Lyngby?! Där är det jättefin & grangårds med Genarp där vi bor =) (så jag är partisk) Låter som om att ni har haft en riktig skön "svenne-dag".
Låter skönt att snart trappa på jobb-fronten, vi har nedräkning till semestern vi me.
När det gäller att bli mer stilla i magen vid slutet håller jag med dej!!! Det har mina aldrig varit...... full fräs ända in i slutet & hela vägen ut! =) Kan meddela att det har fortfarande inte blivit lugnare utan dom rör sig fortfarande lika mycket!
Kramar Emma & Henke

Anonymous said...

Hej!
Jag tycker att er "svennedag" låter ganska trevlig! Lyngby? Ni tänker väl inte överge underbara Skabersjö? Helt galet att vi bor så nära men aldrig träffas, vill ni kanske komma förbi på en fika en dag! Alla 3, eller ska man kanske säga 4??

Anonymous said...

Låter ju som en toppendag!

Att låta hundarna gå med annan förare är nog nyttigt, jag fick dock flytta mig ifrån planen när Elin skulle köra agility med Oscar:)

Stilla på slutet nähä var har du hört det?? Ju större de är ju mer känns det iaf när de rör sig och stoppar fötter och händer överallt. Snart är det dags att träffa det lilla underverket på riktigt vilket är en skitfräck känsla.

Lågt i tak låter som det skulle passa oss vi som inte är superlånga i vår familj:)

KRAMAR Malin o Oscar

Anonymous said...

Hej hej! Kände mer igen dig på bilden från bröllopet.. hmm Nu är vi iaf hemma & samlade igen efter en skökn semester! Tjingeling!