Wednesday, May 30, 2007

Lite av varje

Helgen förflöt väl, med kusinträff på Österlen (pappas sida) på lördagen, och lite babypyssel på söndagen. Salsa var med på kusinträffen. Det var mycket nya människor och hon var heelt slut när vi kom hem, det var matte och husse också. Vi gick en tipsrunda som jag hade fixat ihop och den var mycket uppskattad kan jag säga, lite lagom kluriga frågor till alla åldrar. Salsa och jag minglade runt och agerade domare, och kollade så ingen fuskade.

I söndags var vi i Lomma och hämtade spjälsängen och lite annat smått och gott hos pappa och Petra. Lillsyrran (är en sladdis på sex år by the way) återanvände sitt babygym innan hon överlämnade det åt oss :D Vi har ju fått lite bråttom nu eftersom vårt lilla knyte trivs så bra på rumpan och vägrar vända sig trots tant doktorns idoga försök, som INTE var skönt kan jag säga. Så nu blir det planerat kejsarsnitt, och det gör man lite tidigare än beräknat datum. Vi hamstrar babyprylar för fullt med andra ord, och "boar" som aldrig förr. Nu kommer den om två veckor. Det innebär att jag missar skolavslutningen!!! Jag missar alltså mina nior som jag haft i FYRA år, kan ni fatta detta. Jäkla envisa unge!!! Nåja, visst kan man ha hoppet uppe. Rent teoretiskt finns det ju en liten chans att den fortfarande kan vända sig, men är den lika envis som sin mamma så lär det inte hända... Jag håller tummarna, och hoppas på det bästa. Salsa försökte hjälpa till att putta den lite i rumpan när hon hade sovmorgon med oss i sängen i helgen och sträckte ut sig ordentligt, men inte heller "doktor" Salsa kunde övertyga den. Jag kommer i alla fall att vara med mina elever i tankarna den dagen, det kan jag lova. Mina änglar...

Hur som helst, vi tränar lite av varje på promenaderna och Salsa börjar bli riktigt duktig på att hitta positionen vid sidan. Hon har blivit lite mammig och tycker om att stryka längs mina ben även om hon fått "hopp och lek", så nån otillåten viltjakt är det aldrig frågan om längre! Mycket skönt tycker jag. Man kan ju hoppas att det håller i sig under sommaren så att vi kan fortsätta gå utan koppel hemmavid åtminstone. Annars är det lite trist med det här koppeltvånget tycker jag, man är så begränsad.

6 comments:

Anonymous said...

Kan tänka mig att vändningsförsök inte är så mysigt. Attans att ni ska hinna före! Antar det iaf för här händer inte mycket :) Salsa kommer bli en superbra storasyster så som hon fixar och hjälper till... Ha det bra!
Kram Maria & Meia

Anonymous said...

Håller tummarna att den lille/a vänder sig men.
Hundar e rätt roliga när man är gravid, min til som jag hade har bara varit skendräktig två gånger och det var när jag var höggravid!!! Häftigt tyckte jag.

Lycka till med resten av boandet.

Kramar Malin o Oscar

Anonymous said...

Hej på er!
Det verkar som om ni har fullt upp med erat "boande", låter jätte mysigt! Ja har inte ens Salsa lyckats vända på "lillen/an" ja då är det inte mycket att göra mer än att vänta. Hoppas på en vändning så du kan vara med på skol avslutningen.
Kramar Emma & Henke

Anonymous said...

Hejsan i värmen!
Det var ömsom vin och ömsom vatten idag på W.T., men det var en mycket trevlig dag med massor av trevliga människor och hundar!

På ett sätt är det ju skönt när man vet exakt datum, när "bebban" ska komma, men jag hoppas också på en "vändning" - det blir ju synd om dina "nior" annars :D
Sköt om dej och flocken!
/Heléne och Zico-Bus

Anonymous said...

Hej!

Tja, finkänslighet är väl inte direkt ett ledord för mina grabbar... Sudden ställer sig gärna PÅ min mage i sängen och begriper inte alls varför jag blir så arg på honom då... När är kejsarsnittet inplanerat??? Fick SMS av Maria inatt om att hon missade WT för att åka till BB istället! Har inte hört nåt mer sen...

Hälsningar
Sara och busgrabbarna

Anonymous said...

Åh - det är ju jättesnart nu ju :). Glömmer aldrig känslan när man fick sitt första barn - finns INGET i hela världen som slår den Lycka !!!!!!! Du har en underbar tid framför dig nu !

Trist att du missar skolavslutningen men du är nog deras favvo-fröken ändå !

Massa kramar från mig & tjejerna och även en massa massa LYCKA TILL med bebisen