Thursday, November 08, 2007

Salsa svarar på utmaningen

Salsa har blivit utmanad av både Meia och Zico, och självklart antar vi utmaningen. Så här går det till:

Länka till den som utmanade mig.
Berätta 6 egenheter hos min hund.
Utmana 6 personer i slutet av mitt inlägg.
Lämna meddelande till dem jag utmanat.


* Salsa älskar att äta hästbajs, och gör det dagligen på promenaderna här ute.
* När hon är riktigt taggad för att träna och framförallt för att få belöning, kör hon hela sitt register som hon kan: sitta, ligga, vinka, high five, skall m.m. innan man ens hunnit be om nåt trick.
* Hon vet att när vi lägger på "specialfilten" får hon ligga i soffan. Så när hon är sugen på mys går hon fram och lägger huvet i knät, och sen går hon och puffar på filten.
* Hon tycker inte om att bajsa i koppel, och springer gärna minst 100 m bort när det är dags.
*När matte o husse äter glass sitter hon närmast husse eftersom han alltid är först klar, sen går hon över till mattes sida och väntar tålmodigt (Vi har aldrig försköljning på diskmaskinen).
* Hon är som allra lyckligast när vi är i Småland, för då är vi alltid samlade hela flocken och oftast på ett strålande humör.

Nu är det så många "kändisar" som redan är utmanade, så vi utmanar dem som känner sig manade och ännu inte antagit utmaningen, t.ex. Enzo...

1 comment:

Anonymous said...

Tjena Salsa!
Kul att du var så snabb med att anta utmaningen :) Du och jag har i alla fall punkt 4 gemensamt (utan tvekan!) och även vad gäller punkt 2 kan jag känna igen mig! Tyvärr har vi inget Småland att åka till och min flock är lite splittrad nu, sen Kalle (min allra bästa kompis) flyttade hemifrån. Men det får gå *snyft*.
Ha det bra och lek mycket med din "lilla-syster" - för plötsligt en dag, så bara flyttar hon :(
//Zico-BB (har precis fått tips om att det ska vara två B:n :D)