Sunday, November 04, 2007

Tjena

Elsa här. Snodde datorn ett tag, det verkar ju så kul, mamma sitter där jätteofta tycker jag.


Tänkte bara berätta att det är ganska kul med hund faktiskt. Man kommer ut jättemycket i friska luften och så finns det nån att titta på när mamma är tråkig. Salsa kan vara väldigt uppmuntrande och tröstande, men jag gillar öronpussarna bättre än ansiktspussarna. Mamma hjälper mig om det blir för mycket puss i ansiktet, tur! Det är jättespännande att dra i pälsen, men mamma säger att det gör ont och tar bort mina händer direkt. Typiskt mammor, de kan vara så traadiga! Men som tur är även roliga. Idag fick mamma en idé om att vi skulle ta fram sittdelen till vagnen, för jag var så pigg när vi skulle ut och gå. Har börjat göra sit-ups i sittern och vägrar för det mesta att ligga på golvet (jag KAN det där gymmet utantill nu...) så nu får jag vara med lite mer, överallt. Satt och kollade på när mamma höll på och bossa med Salsa, hon lät jättesträng och sa fot, ligg och stanna och sånt. Sen fick Salsa springa skitlångt iväg och hämta en boll som mamma kastade. Orkar hon inte hämta den själv!? Jaja, till slut blev jag trött och som tur är så fattade mamma det direkt så då fick jag vila ryggen lite. Man kan fälla ryggstödet helt och det var skönt att ta en lur efter alla intryck. Världen är stor ska ni veta! Nä- nu ska jag manipulera mina päron till ett tidigt kvällsbad, är sugen på att prova min nya badanka, den är likadan som den vi har på simmet, den lyser i vattnet. Coolt va? Syns och hörs, tjingeling!

Helt klart en skön vagn det här!


Som sagt, det går även bra att sova i den. Tur!



















Visst klär Salsa i höstfärger?


9 comments:

Anonymous said...

Hej!
Tack för grattiset.
Vi ses i morgon på mötet.
Katta o Java

Anonymous said...

Så roligt ni verkar ha det på dagarna! Så stor Elsa har blivit redan, helt otroligt. Snart kanske hon kan gå agility kurs med Salsa! Träffade en boxervalp på lunchen i dag, oj oj så söta de är. Man blir allt sugen på att bli hundägare till en till haha

Anonymous said...

Hej Elsa!
Vad kul att få läsa lite om dina åsikter och syn på världen! Det ser ut på bilden som om du har lite svårt att nå dom innersta tangenterna på datorn, har du nåt särskilt hjälpmedel måntro? Själv har jag för dålig stadga i kroppen för att sitta på stolen framför mammas dator, så jag dikterar för henne istället. Vi ses imorgon!
Kramar från Felix

Anonymous said...

Hej igen!
Hoppas du fortfarande har lust att komma på fredag. Middagen är klockan 19.00!

Pernilla

Anonymous said...

Tjena tjejen!
Visst är det perfekt med sittvagn, då har man ju stenkoll på allt som händer. Speciellt agilityträningen tycker jag om. Då är det flera storasystrar (fast alla ser inte riktigt ut som min) som springer omkring på gräsmattan. Mamma springer oxå, men inte lika snabbt...
Hoppas vi ses snart så vi kan diskutera hundhår och andra viktiga saker

Anonymous said...

Salsa har blivit utmanad av Meia. Kolla in vår sida.

Anonymous said...

Attans att Meia hann före - men du får väl göra två flugor på smällen, eller vad det nu heter.
Du är i alla fall utmanad av mig också :D
/Zico
PS. Några sparkar i baken, behöver jag inte alls, hälsa din matte det! (Möjligtvis ett nyp i örat, viskade matte).

Anonymous said...

Tänk vad tiden går,du är ju stora tjejen nu.vad skönt att ha fått en sittvagn och kunna upptäcka lite mer av världen.Vilken tur att mamma har dig till hjälp med lite av varje.Hoppas att hon inte blir lika sträng till dig som hon är till Salsa,då får du ringa till mormor så kommer jag och hjälper dig.Puss o kram till alla mina tjejer.Morbror Kevin hälsar oxå

Anonymous said...

Vad tiden går fort och vad Elsa växer:)

Angående fotgåendet så gick Oscar bakom mig så fort jag inte sträcker på mig och tittar rakt fram. Sneglar jag det minsta ner vänster så trycker jag honom bakåt, nu har ju jag inte dett er så jag vet ju inte om det kan hjälpa men det är ett tips iaf.

Kram Malin m flock