Thursday, November 01, 2007

Äntligen...

...har jag varit hos tandläkaren. Jag måste erkänna att det är första gången sen 1996. Joho, det är helt sant! Men jag är inte rädd eller så, det har bara inte blivit av, har aldrig haft besvär med tänderna. Så då har jag blivit lite bekväm (och snål) och hela tiden tänkt: amen jag tar det nästa månad... Men nu blev det av i alla fall efter att Kalle sagt åt dem att skicka en kallelse, annars hade jag fortfarande inte gått dit tror jag... Efter elva år hade jag lite tandsten och en början till ett hål som de fyllde igen för säkerhets skull. Elvahundra kronor kostade allt. Det är ju ingenting! Tänk vad mycket pengar jag sparat! Jo, för om jag gått på undersökning varje år och betalat ca 500 för varje gång för friska tänder, då hade det ju blivit jättedyrt. Eller tänker jag fel nu ;) Nåja, hela friska tänder ett år till är inte fel. För nu kommer de ju kalla mig varje år så då måste jag väl gå. Nu sitter jag och väntar på att bedövningen ska släppa, är huuuuungrig!

4 comments:

Anonymous said...

haha du är väl för rolig! Jag som tyckte att jag hade långt intervall med min 4 år men går det så går det. Tandläkare måste tjäna massor, vi kanske har valt fel yrke?

Anonymous said...

Visst tänker du rätt - du har sparat drygt 5 000 kronor. Dags att sätta sprätt på dom kanske :D
/Heléne

Anonymous said...

Tandläkarbedövning sucks! *fniss* Härligt sätt att tänka - spara pengar på att inte gå till tandläkaren - kunde oxå varit helt tvärtom.. hi hi hi Härligt att det bick bra på avslutningen, jag känner igen "feelingen" tävling är tävling he he he Men alla fick kaka iaf! Ser fram emot att följa dig framöver! Ha en bra helg! =)

Anonymous said...

Usch ja vem behöver inte gå till tandläkaren:( Ja får väl passa på att boka en tid så.

Kul att det gick bra på avslutningen, då ses vi på lydnadstävlingarna i vår:)

KRAMKRAM