Thursday, January 24, 2008

Våååååår...

...i luften?

Ett litet vårtecken är allt som behövs för att lysa upp mitt vintermörker...

Grått och trist kan jag nu vid detta laget. Måste säga att det finns så mycket mysigt med höst och vinter, man kryper under en filt med en kopp te, man tänder massor av ljus och riktigt gottar in sig i sin lilla stuga och det är "ok" att hänga framför tv:n redan klockan fem. Men inte i, vaddå- åtta månader om året eller nåt!!!

Vi ligger i och tränar lydnad så mycket vädret tillåter. Har kommit in i en rutin på eftermiddagen efter lunch då jag tar en kortare uppvärmnings- och kisserunda så att Elsa hinner somna in. Sen återvänder vi hem till gräsplanen utanför och kör ett pass med tre, fyra olika övningar. Brukar belöna med att träna nåt kul det sista, t.ex. hopp eller apport eftersom hon kan det men tycker det är så vansinnigt roligt! Efter det är det dags för en lite längre rasta av sig runda och då nån gång under den turen brukar Elsa vakna igen och sitta och titta på naturen lite. Idag blev det dock vila från lydnaden och så fick hon några härligt låånga linjetag istället. Ganska uppskattat faktiskt. Energin hos hunden är det inget fel på i alla fall. Min belöning fick jag i slutet av turen då Salsa passade på att rulla sig i nåt äckligt. Jaja, vi har olika sätt att uttrycka vår kärlek :D

För att piffa till vintermörkret ser man till att matcha bebis, dummy och koppel!

2 comments:

Anonymous said...

Jag som älskar att matcha saker *fniss* men att matcha koppel, dummy o ... bebis, nja - jag skippar den där sista delen! hi hi hi Vi får väl försöka få till ett träningspass framöver, det hade varit jättekul!
Ha en bra helg!

Anonymous said...

Januari är triiist! Men idag var det ju riktigt härligt, t o m solen tittade fram.
Tycker du är fantastisk som hinner med så mycket hundträning, fast du har lilla Elsa, som ju också kräver sitt.
Ha det så bra och mys vidare i soffan - nu är det söndagskväll och då är verkligen helt okey.
/Heléne och Zico-B