Sunday, January 27, 2008

Ensam hemma

Det kom lite nya bilder från babysimmet.














Idag har jag varit välsignad med en och en halv timmes ensamtid hemma. Salsa och jag var på agilityträning och Elsa var med sin pappa på fotbollsturnering. Vi var hemma först, och på en och en halv timme får man mycket gjort utan bebis. Lite av det kan ni se i bloggrubriken bland annat... För övrigt kan jag väl berätta att träningen gick bra idag också, även om min hund är en våghalsad liten dam. Hon kastade sig upp på vippbrädan och först försvann den i ett huj under henne och sen drämde den till henne i baken. Men tror ni hon är rädd efteråt? Nää, på´t igen bara, och så samma visa en gång till!!! Det blir till att träna denna en hel del framöver. Vilket fantastiskt fint ridhus vi tränar i. Kolla in Bökebergs Gård så förstår ni! Hade inte kameran med idag heller, men bjuder på lite andra bilder istället.

En till Elsa, och en till Salsa..

Jag försöker lära mig krypa, men mamma verkar inte vilja skynda på processen. Undrar varför?

Det är rätt gött att leka på rygg oxå. Kolla in spegeln, är en spegelapa preciis som mamma! Ligger på bästa köpet: pusselmattan. Tar golvdrag och skyddar litegrann från hundsmuts och är mjuk att landa på när man inte är stabil i ryggen än.
Ha nu en skön vecka där ute i "sajberrymden". Vår är fullsmockad med äventyr så jag vet inte när vi återkommer.

7 comments:

Anonymous said...

Va häftiga bilder från baby-simmet!! Riktigt coolt!
pssst Elsa.., jag tror du får smygträna på att krypa när mamma är i ridhuset o tränar *hi hi hi*
Ha en bra & spännande vecka

Anonymous said...

Åh, så mysigt det verkar vara på babysimmet! Det syns verkligen att Elsa diggar det stenhårt!!! Häftiga bilder. Så stor tjej hon blivit, Elsa! Men om jag inte ser fel så har hon fortfarande en mörk dreggelfläck på tröjan som avslöjar att hon ännu har några steg kvar på civilisationstrappan... ;-)

Anonymous said...

Åh så fin bloggen har blivit, så vill jag också ha det. Jag vet inte hur man gör för att lägga in bilder i överskriften, får klura på det. Kanske inte just nu för jag jobbar ju.. hrm det finns mycket annat roligare än att jobba.

Pernilla och Enzo

MiaMaria said...

Hej!
Nu kom jag fram...

Vilka häftiga bilder från babysimmet....det syns vem som är mamma till lilla Elsa....ni är så lika.

Har kikat snabbt igenom och tittat på lite bilder från en liten Elsa till en något större tjej.
Och en gosig Salsa som påskkärring.

HA´det så gott!
Miamaria

Anonymous said...

Håller med alla andra - härliga bilder!
Kul ändå att Salsa är så våghalsig på agilityn - då är det ju bara att köra på :D
Sen tycker jag att du ska våga skriva ut att det är ett 1:a pris som är målet för lydnadsklass 1. Det kommer ni att fixa, det är jag 100 på :D
Ha en härlig helg!
/Heléne och Zico B&B

Anonymous said...

Vi vill oxå gå på babysim! Det verkar jättehäftigt. Sitter just nu själv hemma *jippi*. Borde plugga men det finns ju så mycket annat roligt att göra (som att för en gångs skull hinna titta in på alla fina bloggar)
Ha det gött!

Anonymous said...

jag har förstått att du mest går och latar dig på dagarna, men så är det väl att vara mammaledig eller? haha jag skoja bara, hoppas du får vila upp dig lite i helgen. Sover ni på nätterna nu för tiden?

Pernilla och en mkt lerig boxer