Monday, April 14, 2008

Ikväll tänder jag ett ljus...

... för lilla Engla och hennes familj. En mamma har mist sitt lilla barn, sin ängel, sin ögonsten, sitt allt. Att föreställa sig sorgen, maktlösheten och hopplösheten är för mig en omöjlighet. Tårarna faller när jag tänker på den stackars lilla flickans skräck medan hon fortfarande var i livet. Varför är livet så orättvist!?

**********************************


Nu kanske ni undrar hur fasen jag kan fortsätta skriva om nånting helt annat. Men mitt i denna hopplöshet går ju livet trots allt vidare och ingen mår bra av att världen plötsligt stannar. För att vi ska orka med dessa svåra stunder måste vi också kunna koppla bort det hemska ibland, resonerar jag, annars blir det outhärdligt. Världen är ju inte alltigenom ond, även om man tvivlar ibland...


Igår var jag och Salsa på Järavallen och tränade med ett FRK-gäng. Vi delade in oss i två grupper och det blev både linjetag, närsök och vilthantering för Salsas del. Det gick ganska bra för oss och för att knappt ha hållit i vilt alls så tog hon duvan fint. Jag avslutade med vattenapportering (framförallt avlämning) och gav mig själv svaret på varför det inte går så bra med vatten. Jag låter henne alltid leka i vatten och ställer alldeles för låga krav på hur hon beter sig mellan apporteringarna. Resultatet blir att hon tror det är lattjo lajban och inte arbete. Detta skall det nu ändras på! Nu ska det bli "allvarlig" vattenträning ;) Tydlighet!

Det är baske mig ett under att hon går rakt fram! Hur står jag när jag skickar!!! Som om jag hänger på hunden. Tur man ser sånt ibland, nu ska det bli ändring på det.

Å så full fart in till matte!

Så får man lite gos och mys när man varit duktig, mmm...
(Tack Helene för att du fotade, jag mailar dig bilder på er i veckan!)
Det blir nog en lugn vecka eftersom Kalle är bortrest (igen) så nätterna blir lååånga... Ha en skön vecka, det är vååår i luften!

4 comments:

Anonymous said...

Ja tänk att det finns så fruktansvärt grymma människor omkring oss. Vad man skall göra med sådana lämpar sig inte att skriva här.

Tack för träningstillfället och trevligt sällskap igår. Jag tror att vi kommer att fixa vattenapporteringen oxå med våra ögonstenar men det krävs nog en hel del av oss kan jag tro... men ingen skall tro att vi ger oss i första taget, eller hur?

Ha en bra vecka (trots att Kalle är bortrest). Jag tog ett litet snack med Elsa igår och hon lovade att försöka sova hela nätterna långa.

Ingen brådska med bilderna, ta det när du känner att du hinner.

/Helene

Maria said...

Hej du!
Du anar rätt, visst har jag jobbat på Ch...men det var ett bra tag sen!
Känner igen din bild, men kan inte riktigt placera dig. Kul att du hittade till mig, blogg världen är stor!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Ja ..har med tänt ljus för Engla..såå hemskt!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Anonymous said...

Ja usch det är verkligen förfärligt, vilket hat man känner inför människor som kan göra så här. Du är verkligen värd ett läger med hela nätter av sömn! Hoppas ni får det mysigt du och Salsa, det är bara att ringa på om du vill ha hjälp någon gång när du är ensam hemma. Vi kan alltid passa Elsa en stund!