Monday, April 07, 2008

Trött, tröttare, tröttast...

Med en förkyld och hostig bebis och en man som varit iväg på träningsläger hela helgen kan man inte bli annat än skittrött! Elsa har hostat sig igenom nätterna, förutom de timmar som hon sovit halvsittande på mitt bröst. Vi åkte hem till Simrishamn i helgen så att jag kunde få lite avlastning, men man blir trött ändå... Mina goa syskon har lekt med Elsa så att jag "sluppit" henne lite grann och mamma har varit på promenad med henne. Och tanken var ju att jag skulle ta med ett syskon till "Bäckan" och träna markeringar med Salsa, men lördagen regnade bort... Som tur är mår Elsa annars bra, hon har ingen feber eller så, så hon är glad och mysig ändå på dagarna. Vi har dessutom fått hostmedicin av en kompis till mamma (för på BVC får vi ingen hjälp...) så nu är det lite bättre.
Nu är Kalle hemma igen och han får några tjorviga nätter nu så att jag kan försöka sova ikapp! För hundträningen ska fortsätta denna veckan. Blir nog nytt lydnadspass på onsdag på klubben och så lite annat smått och gott under veckan. Hoppas på fint väder så att jag kan börja röja i trädgården också.

Sånt här sollapande vill vi ha mer av!

4 comments:

Anonymous said...

Då ses vi säkert. Du får jaga på honom lite ;o) *fniss*
Jag siktar nog på att vara där cirkus 17-17.30.
Ska du vara med på medlemsmötet?
Hi hi hi du skrev på bloggen precis innan jag gjorde dagens uppis..
Todiloo!

Anonymous said...

Hej på er!
Kommer ihåg hur trött man kunde va med sjuka småbarn! Konstigt nog så är jag fortfarande lika trött ibland, utan några barn att skylla på..... ;-)
Håller med dej att jag hoppas på sol dom kommande dagarna så man kan få njut av lite vårväder.
Så vacker hon e´ Salsa när hon sitter där i solen!
Lycka till med träningen.
krameli kram

Anonymous said...

Tack för hjälpen - skrivit om dig i bloggen som 1:e konsättare ;o)

lottens vita och gröna said...

oh vad roligt att du hittade mig så jag fick hitta hit, så mysig sida, ska kolla om en stund, nu kallar gustav, lägger dig med som favorit. kram lotten