Tuesday, April 01, 2008

Livet är (h)underbart!

Helgen var fantastisk! Framförallt lördagen då vi var i Misseröd utanför Höör på dirigeringskurs för Karin Friberg. Precis min typ av instruktör!!! Hon är ärlig utan att vara förarglig, och en otrolig människo- och hundkännare. Hon visade med humor och glimten i ögat hur otroligt passiv och tråkig jag kan vara som matte, och hon gav såå många bra tips på övningar. Salsa sov i en och en halv dag efteråt, typ. Hade jag också kunnat göra det hade jag varit nöjd, men jag har ju en bebis, som dessutom inte alls tycker man ska sova på natten, grrrr! Och som grädde på moset är hon täppt i näsan, hur lätt är det att sova då!? Näsdroppar in, och så blir man klarvaken av allt gallskrikande och fäktande för att slippa dropparna. Man blir bara matt, suck...
************************************
Nu har jag bestämt mig för att ställa Salsa i Hässleholm och lydnadsdebut är nog också satt datum på. MEN- jag tänker göra som min goda granne- startdatum är hemligt för jag är så j**la nervös!!! Jag kan däremot berätta att jag förmodligen ska ställa upp i vårt dubbelarrangemang i slutet av maj på Frostavallen (beror på barnvaktstatus). Utställning på lördagen och WT på söndagen. Får ta det som träning för mattes nerver inför ev. framtida jaktprov.
*************************************
Men i söndags! Vilket väder! Och igår! Vilket väder! Över tiogradersstrecket och jag är back in business. Nu tål man ju i alla fall lite mindre sömn tack vare ljuset! Nä, nu har jag inte tid att blogga. Här ska tränas lydnad, dirigering och kondis (halvtjock vovve inte bra på utställning).
Ha en bra vecka!

En trött vovve efter en hel dags dirigerande... (har bilder på de andra också, men glömde fråga om de ville vara med på bloggen...)

4 comments:

Anonymous said...

hejja er! Det verkar vara full rulle, kul med både utställning och tävling. Ibland så blir man så otroligt inspirerad när man är i väg på hunderigrejer och kommer plötsligt ihåg hur otroligt roligt det är med hundträning. Jag kan följa med och passa bebis i maj om jag inte själv är i väg och tävlar haha!

Anonymous said...

Mailat dig bilder o du är minsann på min blogg nu! Tjingeling på er!

Anonymous said...

Hej på er!
Hade oxå velat gå dirigerings kursen, men man kan inte vara med på allt! Håller med dej om Karin Friberg, hon e´ jätteduktig. (hon har en Flatterhaft hund därför har jag träffat henne)
Kul att ni ska vara med på dubbel arrangemanget!! Vem jobbar då?? Joo, JAG!! =(
Ha en trevlig helg!
kramar från oss

Anonymous said...

Halloj!
Hoppas ni haft en bra helg!
På onsdag är det ju medlemsmöte på klubben - tänker träna innan! Ska ni hänga på?