Monday, June 02, 2008

Nu börjar det!

Sommarlivet alltså. Det är så varmt och härligt och inte en minut vill man tillbringa inomhus. Men ibland måste man ju ändå det. Jag kommer nog inte blogga särskilt ofta nu, åtminstone inte så länge vädret håller i sig... Hoppas nu att det håller sig ett tag, i alla fall till lillebrors student den 11:e.

Tänk att min lille "Jollanbollan" är såå stor nu att han tar studenten. Jag minns min egen student för typ hundra (!? aa nä, fjorton) år sen... Champagnefrukost, lite alkoholiserade tårar när vi sprang ut ur dörrarna på Friaborg, och så röj på kvällen i ett megatält vid "Tobis". Inte lika kul att hämta betygen dagen efter då jag visste hur de såg ut :( Jag var sjukt skoltrött på gymnasiet!

I går var jag och Salsa på Järavallen och tränade med ett gäng glada, men varma, flattar och mattar. Salsa skötte sig bra, och jag också tror jag. Hon var lite tagen av värmen så jag lät henne göra några vattenapporteringar mot slutet för att svalka av sig. Sen har hon mest vilat i skuggan och den svala hallen, stackarn... Enzopenzo Boxersson gick förbi här igår och verkade lika varm hon. Hon hade lagt sig i skuggan och vägrade helt sonika att gå vidare, hihi.

Elsa passade igår på att svalka sig i sin nya pool. Tänk att det är pooltider redan! Så fort tiden går. Stor nog att bada i pool... Om två veckor är det ettårskalas! Det var lite svårt att fotografera utan att få med en badsugen flatte på bilderna... Bilen är favoritleksaken, för den är rolig att härma. Wwwrrrrooooom!
Jag ska nog bli pirat när jag blir stor.

I förra veckan var vi hemma i Simrishamn, och för första gången på länge var jag nere i stan och gick en runda. Med både hund och barnvagn. Såå härligt det är att komma hem, och speciellt med detta fantastiska väder! Passade på att gå ner till stranden med Salsa så att hon fick känna sanden mellan trampdynorna, och saltvattnet i nosen. Gissa om det var populärt. Hon körde det gamla vanliga tricket: lägga sig ner platt så kanske man inte behöver gå därifrån :)
Fasiken matte, vilken miljö! Varför bor vi inte här!?
Simrishamn har sina "A-lagare", som alla andra städer ;)
Småbåtshamnen får mig att tänka på mormor, hon älskade segling.
Ja en mysig vecka och helg har det varit. Jag önskar er alla en riktigt härlig och mysig och varm och somrig vecka. Ni som fortfarande jobbar inomhus och har ett tag till semestern: jag ska dansa sommardansen (hur det ser ut och går till är hemligt), så att det blir en låång och varm sommar, så får ni alla er del av det härliga!
Många kramar till er!

7 comments:

Anonymous said...

Va härligt det låter! Själv sitter jag inne med en hemtenta (fast just nu har jag "paus" :) )
Hannes vill gärna komma och testa poolen, Meia med antar jag. Vi får se om vi kanske hinner träffas lite i sommar.
Kram

Anonymous said...

Hej på er! Låter som Salsa kör samma sittstrejk som boxersson gör när hon bara inte vill någonting haha! Ja hon hittade lite skugga borta hos er i går men jag tror faktiskt mest att hon ville in och leka med Salsa. Det är ju när vi har så här fint väder som man fattar varför vi bor här ute i skobyggden haha! Ni kan väl komma hit och grilla någon dag?

Pernilla och Enzo

Anonymous said...

Tjena Salsa!
Vill bara tacka för det trevliga sällskapet i Vaxsjön - synd att slyngeln Nisse var där :D
Som sagt, varken matte eller jag hänger läpp p g a W.T. på Frostavallen - det blev helt enkelt för svårt.
Bra att din matte dansar sommardansen, men jag har hört att det ska bli den varmaste sommaren på 150 år, så hon kanske ska ta det liiiiite lugnt :D
Tass&Kram
Zico-B

Anonymous said...

Hej!
Kul att träffa er i söndags! Härliga bilder på lilla Elsa som börjar bli en stor tjej...
Njut av sommarvärmen, blogga kan man göra när det regnar :P
kramar från oss

Anonymous said...

Även Felix aspirerar på att testa poolen och få känna sig som en äkta sommarfirare! Vi kunde kanske ha en liten bebisdate?!?

Jag hoppas att du passade på att träna lite markeringsarbete med Simrishamns A-lagare innan de nyktrade till! ;-)

Gårdsromantik said...

Så vackra bilder - klart man vill bo där!

Kram Maud

Anonymous said...

Underbara bilder!
Hoppas allt är bra med er!

Tjohejsan Petra med whipparna i Svedala