Tuesday, December 15, 2015

Vab


Vi har vabat idag, jag och Vicke. Inte helt lätt att åka iväg nånstans att träna då, inte om det ska vara ljust när vi tränar i alla fall. Vi körde lite köksträning och sen fick det bli kondition på en liten cykeltur.

Idag blev det positionsträning. Jag hittade videos på youtube där de använder en låda och klicker för att få hunden till rätt fotposition. Den funkar kanon, han lär sig supersnabbt med klicker just i det här fallet. 

Sen tränade vi lite rulla runt också för att det är kul bara, och sen avslutade vi med att träna hålla rätt på dummyn. Han tar tyvärr gärna tag i ett hörn så jag försöker få in den rätt i mun genom att hålla dummyn rätt framför munnen på honom och sen klicka. Tycker inte det ger resultat, men vi får väl se. Uthållighet är inte min grej... 



Vicke hjälper till med honungs- och citronvatten till en hostig sjukling.


3 comments:

Therese said...

Ett tips med dummien, han tar där du håller :-) wega tog alltid i snöret i början för så kastade jag dem. Började hålla i mitten och kasta sen med snöret, funkade :-) kanske funkar för er med. / Therese & Wega

Sara said...
This comment has been removed by the author.
Sara said...

Tack! Det här är varför jag börjar om med bloggen. Tips och idéer utbytes och jag slipper fastna i gamla tankemönster. Bra med en öppen dagbok :)