Monday, August 06, 2007

5 augusti bröllopsdagen

Ja nu har vi firat vår första bröllopsdag. Den började tidigt, Elsa bestämde klockan åtta. Sen blev det frukost och jag fick faktiskt presenter! Hade inte fixat nån till Kalle men han fick en överraskningspresent för inte så länge sen, så han blev inte ledsen för det. Jag fick böcker (jippie!) och brandvarnare. Jo det är sant, vi har inte haft det under hela året vi bott här. Det skulle de bara veta på Trygg-Hansa!
Sen åkte vi ner till Skanör och försökte äta lunch på Skanörs rögeri. Det gick ganska bra, Elsa var lite gnällig just då och skulle så klart inte sova när vi hade fått in så god varmrökt lax, men vi turades om och äta och det var helt okej. Efteråt tog vi en glass i kiosken, och så avslutades turen med att Salsa fick bada i havet, det var såå kul! Vi tog finfina bilder med mobilkameran (glömde den vanliga hemma) och jag önskar jag visste hur man gjorde för att få över dem i datorn för då skulle ni självklart få se dem.
Kvällen avslutades hemma med grillade revben och den första flaskan vin av fem som vi fick i bröllopspresent, en för varje år de närmsta fem åren. Det var ett rött Lurton 2004, mycket gott. Drack bara ett par klunkar, men i alla fall...

3 comments:

Anonymous said...

Vilken mysig bröllopsdag det låter som.Tänkte på er hela dagen,och tänkte på alla bestyr vi hade inför bröllopet,den fina stunden i kyrkan och sist men inte minst hur kul vi hade på bröllopsfesten.Det kommer vi att leva på länge.Ja tänk så fort ett år går.Grattis än en gång!!!Kramar o pussar till er alla från mormor.

Anonymous said...

Vilken mysig bröllopsdag ni haft ! Är det verkligen redan 1 år sen.... vart tar tiden vägen ??

Kul att du ska börja på kurs, klart att Salsa inte glömt något ;).

TÄNK vad min mamma skulle bli avis om hon läste här att du varit och lyssnat på hennes absolut största favorit, Nisse Landgren. Jag har fått följa med henne ibland och lyssnat på honom !!

Kramar från Lotta, Troja & en blivande busPumismamma ;)

Anonymous said...

Hej Sara & Salsa!
Hur gick allmänlydnadspasset? Jag tror att Salsa skötte sig utmärkt trots långt uppehåll. Enzo är inte särskilt lydig trots att vi har kämpat på hela sommaren,grr ibland kan man bli galen på vovsingen