Wednesday, August 15, 2007

"Jag har aldrig"- leken

Alla vet väl hur den går till? Man sitter vanligtvis på en fest med varsitt glas och någon säger t.ex. Jag har aldrig varit full. Den som har det måste dricka (något med alkohol så klart). Vill ni vara med så hämta drinken för den leken börjar jag med nu:

Jag har aldrig drömt om ett ljust, grusfritt golv (klunk, klunk)
Jag har aldrig svurit när jag dammsugit (klunk, klunk)
Jag har aldrig fått dra ut korta svarta hår från huden under fötterna (klunk, klunk)
Jag har aldrig haft långhårig svart heltäckningsmatta (klunk, klunk)
Jag har aldrig tänkt att jag ska sälja min hund, vår och sensommar mest (klunk, klunk)

Okej, handen upp alla ni som börjar bli på lyset... själv har jag vatten i glaset, ammar bebis ju, som aldrig kan ligga på golvet (på filt såklart) utan att skita hundhår efteråt. Hon verkar inte vara hundallergiker i alla fall :)

9 comments:

Anonymous said...

Ha,ha! Du är ju för rolig. Om jag inte hade suttit på jobbet så hade jag också varit full vid det här laget. Och jäklar vad ont det kan göra när de fastnat under fötterna. Men det får det vara värt, är man hundmupp så är man.

Pernilla

Anonymous said...

Hänger genast på:

Jag har aldrig gillat att sova på rena lakan utan lera och grus (slurp)
Jag har aldrig föredragit att gå på toaletten ensam (slurp)
Jag har aldrig undrat om det är nåt allvarligt fel på mina hundars hörsel (slurp)
Jag har aldrig känt att det finns somliga privata stunder som blir bättre utan två åskådare som gärna är med och interagerar (klunk, klunk, klunk)

Oops, tur att inte heller jag har nåt starkare i glaset än vatten!

/Sara

Anonymous said...

hi hi hi Det bidde 0 klunkar för mig.. Tur jag inte satsade på att partaja idag *fniss*

Anonymous said...

hi hi hi du är med på min blogg idag!

Unknown said...

Hmm.
Hårigt värre. Känner igen det väl.
Du har blivit utmanad, kolla på min blogg.

Anonymous said...

Vi får träffas och köra den leken efter att vi ammat klart :) Själv sitter jag här i Amsterdam och fnissar hejdlöst!
Tack så mycket för kläderna, ni är för söta. Vi hörs
Kramar från Holländarna

Anonymous said...

HEj Salsa!
Nu tycker jag att det är dags att vi träffas och busar snart, vi bor ju så nära och jag börjar bli trött på de tvåbenta i detta hushållet, de håller liksom inte måttet. JAg är för snabb för dem hehe!

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

Anonymous said...

mycket intiresno, tack