Friday, August 31, 2007

Äntligen läxor!

Nu har kursen startat, äntligen. Vi går på måndagkvällar och i måndags var det fullt ös meddetsamma. Bra träning av både platsliggning och fotgående. Instruktören verkar bra och vi får läxor som hon påpekar är jätteviktiga att vi gör annars kommer vi inte hinna med, det är en intensiv kurs. Gissa om jag blev nöjd! Den förra kursen var rena leken och jag var inte nöjd med att ha lagt pengar på att lattja och fika. I måndags tog vi inte ens fikapaus! Sånt gillar jag. Fika kan jag göra hemma, hela dan faktiskt... Eller nä, nu luras jag. Jag kan faktiskt inte det, för Elsa har kommit in i en "inte sova alls" period, så den mesta tiden går åt till att komma underfund med om hon behöver sova men inte kan, eller vad det nu är. Men eftersom fotposition och ett par steg och vändningar går utmärkt att träna på i köket så har vi hunnit med det i alla fall. Vi var också och tränade vattenavlämningar i onsdags och hon börjar fatta nu. Jag kan stå nästan två meter upp på land nu och ta emot. JIPPIE! Men hon hetsar som tusan, så vi får nog åka dit lite oftare utan att bada... På måndag måste jag ha Elsa med mig, för då är inte Kalle hemma. Men det är bättre att vara där i alla fall för då kan jag alltid titta på och få läxan åtminstone.

2 comments:

Anonymous said...

Hej!
Har ni tid och lust för träning på söndag?

Pernilla & Enzo

Anonymous said...

Vad kul att ni har kommit igång med träningen nu igen. Det är ju faktiskt mycket man kan göra inne i köket:)

Kram
Malin o Oscar