Thursday, August 09, 2007

MVG i lydnad?

Nja inte riktigt, men inte långt ifrån! Vi fick högsta betyg på samtliga delar utom två, där vi fick medel, så jag är nöjd. Igår var det allmänlydnadspasset på brukshundsklubben, och eftersom vi klarade det så får vi gå tävlingsförberedande kursen. Övningarna var ganska enkla. Det var bl.a. inkallning (med och utan störning), gå fint, sitta kvar, hantering och visitation, sitta tyst i bil, verkligen allmänlydnad alltså. Innan kursen börjar ska vi träna mer på sitta kvar och gå fot. Det är inte det att hon är olydig, men det var väl inte så tillspetsat som det skulle kunna vara. Skulle vilja gå agilityfortsättningen också, men jag får väl tänka mig för och inte släpa med Elsa på alltför mycket. Vill ju träna mycket jakt i höst också! Vi får ta ett par rundor själva lite då och då på de öppna träningsdagarna istället. Det är dags för jakthunden att visa vad hon går för nu tycker jag! Vi har knappt tränat med vilt nästan, måste skärpa mig nu!

Nu kom värmen i alla fall. Jag lider med dem som jobbar på ställen utan AC och jag lider med både hunden och bebisen, de tycker det är döjobbigt. Ja, jag kan erkänna att jag lider lite själv också, fick jag välja skulle det vara cirka fem-tio grader svalare... Är ingen värmedyrkare, får bara ont i huvudet. Men äntligen KOM sommaren i alla fall, så ingen klagar nu va!?

Ett svalkande bad unnar man henne verkligen!

5 comments:

Anonymous said...

Va kul att det gick så bra på allmänlydnadspasset. Hon är duktig Salsa. Jag undrar om det här med att slarva med fotgåendet är generellt för flattar, för det kan väl inte bero på oss mattar :) Meia vill helst ha en halvmeter emellan oss...

Anonymous said...

Kul att det gick bra på Allmänlydnadspasset. Oscar ville oxå gå en bit ifrån mig men nu går han närmre så det är bara att träna träna träna.

Håller med om att det kunde vara lite svalare, men nu får vi väl inte lova att klaga på att sommaren kom (och försvann verkar det som idag)

Kram på er
Malin o Oscar

Anonymous said...

Så roligt att det gick bra! Ja man vill ju hinna med mycket hunderi som sagt men ibland får man kanske ta lite tid till annat också, jag tror Salsa är jätte nöjd med lydnad och jakt!!

Anonymous said...

Kul att det blev bra betyg på allmänlydnadskursen! Vilken fin bild på Salsa (kan tänka mig att hon inte var såå fin efter det badet - vattnet ser inte ut att vara det allra renaste) Tjingeling på er!

psst! Undras hur lång tid det tar innan det står "En hund" på Elsas önskelista ;o)

Anonymous said...

GRATTIS till finfina poäng, MVG - inte illa !!!!!

Nä, inte klagar vi på värmen.. men jag håller med, det behövde väl inte var så kvavt.

Kramar från Lotta & tjejerna