Monday, September 24, 2007

Höstnytt

Här har det hänt saker tänker ni! Jajamensan, jag kände att det där murriga har gjort sitt på min blogg, och nu är jag då inne i en rosa period... Som ni kanske märker har jag ändrat titel på bloggen. Jag behövde lite omväxling helt enkelt. Adressen är dock densamma fortfarande som ni kanske märkt. En av mina favorittidningar heter just Lantliv faktiskt. Den hann jag för övrigt läsa igårkväll eftersom Kalle var hemma och kunde pyssla lite med Elsa. Underbart att få läsa en tidning från pärm till pärm! Vet inte när jag gjorde det sist. Kollade igenom Charmören också, men den är rätt tråkig faktiskt... Just i detta numret var det dock en rolig artikel om Lotta och henns Puma, som lyckades kvala in till SM och gjorde så bra ifrån sig. Tänk så ung Puma ( ca två år vid tiden för SM), och ändå så duktig. Där ligger vi i lä...

Igår var jag och Salsa på cykeltur. Jodå, jag "fuskade" och cyklade med henne. De säger ju att det är fuskmotion och att man är lat om man cyklar med dem, man ska springa med själv (tur jag fortfarande kan skylla på operationen... eller?). Men hon gillar det! Innan turen tog vi ett lydnadspass. Det är svårt att lära in fot och god kontakt, men hon börjar fatta och ställande och läggande kommer så smått på plats. Men vi har lååång väg kvar! Tänkte köpa en apportbock också, men vet inte vilken storlek man ska ha. Tar tacksamt emot info om det från någon!


Under cykelturen kastade jag ut dummies i gräset bakom henne som hon inte såg, sen stannade jag längre fram och skickade på linjetag. Det funkar rätt bra faktiskt med linjetagen. Men det är svårt att lära dirigering tycker jag. Får aldrig tecknen till att sitta, eller så är hon för självständig och skiter i mig. Vet inte vilket... Jag tänker fortsätta kämpa i alla fall! Salsa har öroninflammation igen... Som tur var hade jag medicin hemma, plus ett recept kvar så jag kan hämta ut mer. Lilla öronbarn... Ikväll blir det kurs utan Elsa, och idag vankas det hopp (över hinder alltså, inte hopp som i tro, fast jo... det också, ett hopp om att det ska gå bra så klart. Uj vad jag svamlar...).


Ont i örat, ajajaj...


I lördags var vi och hälsade på Elsas nyaste kompis Ludde. Då var han inte ens ett dygn gammal och OJ vad Elsa är stor jämfört med honom. Han är sin mamma lik, uuursöt är han, eller hur!? Grattis till storebror Ivan!

Om jag hade en bild på hans mamma som bebis skulle ni förstå...

3 comments:

Anonymous said...

Hej!
Så fint här har blivit! Tränar flitigt med Salsa gör du också - och hoppet kan man aldrig träna för mycket på - tro mig :D
Om jag ska ge ett råd angående apportbock, så ska den inte vara för liten! Bättre med lite tyngd, så fattar de att det inte är en leksak utan ett arbetsredskap .... det är i alla fall min erfarenhet.
/Heléne

Anonymous said...

Oj, oj, det är ju knappt så man känner in sig härinne på bloggen!! Men det är rätt, man ska bejaka sina rosa sidor och framför allt behov av förändring (även om jag är ALLDELES för konservativ för att kunna byta färg på min egen...)!

Nä men, tycker du Charmören är trist!? Inte Skånesektionens sida väl? Den skrev ju jag... ;-)

Anonymous said...

hej hopp i leran! Nu börjar ju hösten komma till skabersjö på gott och ont. Fina färger på träden men lerigt på vägen. Så flitigt ni tränar trots nyfödd bebis, jag är imponerad. Och fin har bloggen blivit också, rosa rockar!!