Sunday, September 30, 2007

Stjärnkock och lyxvatten

Firade min födelsedag (i fredags) på bästa sätt. Jag önskade mig att mamma och John skulle komma hem till mig och laga middag åt mig. Meningen var att Kalle skulle ut med sina kompisar så då fick jag lite sällskap. Men när han hörde detta ville han naturligtvis inte missa ett sånt tillfälle. John lagar supergod mat och försörjer sig bland annat på detta. I fredags bjöd han på fisksoppa med skaldjursspett (tigerräkor o pilgrimsmusslor) och lamm med kantarellsås och ugnsbakade rotfrukter samt svartrotskompott. Fick en jättegod hallontårta till dessert. Bortskämd! Och ännu mer bortskämd då jag också fick min alldeles egna Soda Stream så jag kan göra eget bubbelvatten! Av Kalle fick jag lyxiga Hästenskudden och av Elsa och Salsa fick jag en ny berlock till mitt arband/halsband, ett S som i Sara eller Salsa eller både och. Fick dessutom present av Kalles bror och hans fru i lördags, ett jättefint kakfat. Har jag varit så snäll!!?? Tack alla som ringde och messade, jag kände mig allt annat än bortglömd! Stackars Salsa hade fått i sig nåt olämpligt och kräktes precis innan middagen, vilket ju innebar att hon inte fick smaka nånting alls av det goda, för säkerhets skull. Det har hon tagit igen idag och fått både lite lamm och kantarellsås i torrfodret, och rester av tårtan. Klart tösen ska ha tårta!

I lördags var vi i Mölle och fixade med Elsas doppresent. Hon fick ett presentkort på ett superfint keramikfat med fotavtryck av Markus och Ulrika (ovan nämnda bror+fru). Vi gjorde det hela till en utflykt tillsammans med givarna och sedan stannade vi i Helsingborg på kvällen och blev bjudna på hemgjord pizza. Supergott och en väldigt mysig och trevlig dag. Elsa tyckte dock att det var lite äckligt att trampa i lera, skönt, då blir hon nog inget "kladdbarn" haha! När jag nu ändå var i Helsingborg passade jag på att köpa ett album så att jag kan börja pyssla med Elsas "mina första år". Det är roligare med ett tomt album så man själv kan fylla sidorna med vad man vill. Så inte blir jag sysslolös framöver!

Den här veckan kommer jag vara ensam hemma till fredag. Kalle är på utbildning i Stockholm. Tror nog han lider mer av att vara från oss (läs Elsa) än vi lider, men visst är det tufft att släpa på vagn och hund flera gånger om dan, framförallt i det här vädret... Ingenting är omöjligt som Gunde säger! Veckan kommer gå snabbt i alla fall!

5 comments:

Anonymous said...

Grattis i efterskott!
Låter som toppenpresenter. Det där med trerätters middag lät inte alls fel.

Anonymous said...

Grattis i efterskott!! Visst är september BÄST :-) Ja, då var ni i våra hemtrakter då... gissar att keramikfatet görs av Lisa Wolfahrt??!! Ha de gott och njut av kockbesöken :-) det vattnas i munnen!!

Gun & dogsen

Anonymous said...

Åh vad tjusigt det var här !!! Och GRATTIS GRATTIS i efterskott :), låter verkligen som du blivit firad ordentligt !

Ha en härlig höst !

Kramar från Lotta & tjejerna

Anonymous said...

Oj oj har vi missat att gratulera! Grattis grattis, låter ju underbart med en stjärnkock på hemmaplan!

Anonymous said...

GRATTIS i efterskott, låter som en perfekt fördelsedag:)

KRAM Malin o Oscar