Tuesday, September 11, 2007

Ny utmaning

Jag har blivit utmanad igen, den här gången av Niclas på http://gonnagle.blogspot.com/ Så här går det till:

@ Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
@ Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.
@ I slutet av inlägget skriver du 8 personer.

1. Jag måste ha minst två koppar kaffe på morgonen för att överhuvudtaget vakna.
2. Jag försöker få Elsa att somna om klockan sju på morgonen.
3. Jag är en sucker på Idol. Spelar in och ser om det morgonen efter.
4. Jag tittar rakt igenom TV:n på nåt sätt när det är vädret.
5. Ibland råkar jag svälja Salsas korvbelöning (när den förvaras i munnen för snabb belöning).
6. Jag kan vakna hungrig mitt i natten (kan ha med mina nattliga amningar att göra f´ståss).
7. Jag har säkert minst tjugo olästa böcker i bokhyllan. Läser ändå hela tiden...
8. Ha ha, jag är också noga med grammatiken i mina sms (nördiga pedagoger eller?!).

Utmanade bloggare: Malin & Oscar, Emma & Henke, Sara & pojkarna vov, Maria & Meia, Malin & FidoDoggy, Lotta & tjejerna, Katta & Java och Pernilla & Enzo.

Igår var det ställande under gång som introducerades på kursen. Jag tyckte det gick sådär och det märks direkt på Salsa! En metod att lära in går ut på att jag står nos mot näsa med vovven och backar. Sen höjer jag handen och låtsaskastar nåt efter att ha sagt kommandoordet. Fy det gick inte alls. Salsa vill ju så gärna gå fot och jag håller med henne. Vad ska hon mittemot och göra!? Så vi modifierade lite efter vårt eget sätt. Hon gick fot och jag tog ett snedsteg med höger fot och sa stanna när jag höll upp handen. Det känns som om det kommer ta lång tid att lära oss detta! Men skam den som ger sig och vi ska öva, öva, öva! Eftersom någon kursdeltagares godis tog slut kvart i nio (?!) slutade vi då. Men Kalle tog ju hand om Elsa så vi stannade kvar och lekte lite på agilitybanan. Där behövs inga belöningar, Salsa älskar att springa i tunnlar och hoppa hinder! Kalle och Elsa hade klarat sig fint och hon hade tagit flaskan med pumpad mjölk som ingenting. Han vill göra om det snart, såklart. Så mysigt att pappa kan få natta lillan själv!


En sån här söt "muntergök" döptes i Skabersjö kyrka i lördags. Den klänningen hade jag när jagt döptes också. Var först med den faktiskt.

Får bjuda på en valpSalsa så här i valptider. Guud vad sööt hon äär...

3 comments:

Anonymous said...

Det här med ställande under gång var inte direkt vår favorit heller. Meia satte sig ner hela tiden... Vilken fin dopklänning Elsa hade. Där har vi en till som växer så det knakar.
Kram / M & M

ps. jag antar utmaningen

Anonymous said...

Jag har lärt mina båda ställande under gång först med dem mitt emot och sen vid sidan. Jag har fysiskt hindrat dem med handen (alltså satt den framför nosen på dem) samtidigt som jag satt stanna, och klickat direkt när de stoppat till. Då har dom lärt sig det på nolltid, och handen fort kunnat plockas bort. Att låtsas kasta boll tycker jag verkar som att krångla till det en smula.

Tack för utmaningen, men jag tror jag hoppar över den! Kan helt enkelt inte uppbåda så många personer att utmana.

Anonymous said...

Hej!
Tck för grattiset, ja 30 börjar närma sig men jag har ett år kvar att njuta av livet som tjugonågonting haha