Wednesday, September 05, 2007

Soffliggning

Soffliggarna...


Min soffliggartid blir väl inte av så ofta, inte så ofta som jag kanske skulle behöva i alla fall. Det är så svårt att göra som alla säger och lägga sig mitt på dan när Elsa sover, det är ju så mycket man vill hinna med (är det ett modernt fenomen eller har det alltid varit så, att man hela tiden måste GÖRA nåt?).
I måndags var Elsa med på brukshundklubben för Kalle var iväg på sitt håll. Det gick ganska bra även om hon fortfarande är lite "kvällsorolig". Hon låg och halvsov i vagnen och jag och Salsa ägnade oss åt inkallning och ligg under gång. Sen kom myggen och jag ville hem innan risken fanns att Elsa blev hungrig och arg (inget tålamod, VEM har hon ärvt det från!?) så jag körde hem en halvtimme tidigare. Salsa börjar bli riktigt duktig men jag undrar- kan man ha med sig en vagn in på tävlingsplanen? För hon börjar ju liksom bli van vid att Elsa är med överallt i sin vagn när vi tränar ju så hon kanske blir helt förvirrad sen om den plötsligt är borta ;) Nu har jag äntligen förstått mig på hur man pumpar så det blir sköna måndagkvällar framöver med full fokus på hund och inget annat i två hela timmar. Gött!

5 comments:

Anonymous said...

Jag vet vem hon ärvt det efter i alla fall,speciellt när hon är hungrig och trött.Jag tror att jag känner igen det där.Dina soffliggare ser mysiga ut i alla fall.Jag skulle kunna lagt mig hos dom.Puss o kram mamma o mormor

Anonymous said...

Men Sara du som är en så klok kvinna, du måste vara rädd om dig. Jag tycker du ska passa på att knoppa in på dagtid och mys i soffan med de andra 2. Disk, tvätt och annat kan väl någon annan fixa, de kanske hyr ut hustomtar här på godset? I så fall vill jag också boka en hihi!

Anonymous said...

Vilka godingar,och vad Elsa har växt! Hon är ju en stor tjej nu. Har oxå fattat friheten man får med pumpen. Meia är sån att hon inte kan koncentrera sig på ngt annat än Hannes om han är med så det är mest för hennes skull jag pumpar (sen är det ganska skönt att ha lite kvalitetstid med hunden).

Anonymous said...

Åh, vad det ser mysigt ut!! Och Elsa har verkligen växt sen jag såg henne "live" senast! Vi hade en liten knatte här på besök igår - bra för vovvarna att vänja sig lite! Dessvärre gillade INTE barnet att bli pussad av Östen... Hoppas att vår egen lillkille gör det, annars blir det kris med en så pussglad hund i huset! ;-)

Anonymous said...

Enzo och jag tackar för tränings-lek stunden. Enzo ber om ursäkt för sitt uppträdande och lovar att visa sitt rätta ( eller bästa) jag nästa gång. Tack för osten också, you gotta love Brie mmmm