Tuesday, February 05, 2008

Hänt i veckan

Ja förra veckan var full av aktiviteter så när som på tisdagen. Måndag var lunch hos kollega som nyss fått barn och torsdag var också fika, denna gång med mammagruppen.

onsdagen var jag i Simrishamn för mormors urnsättning. Själva begravningsakten hade vi den 19:e december, då jag faktiskt klarade av att sjunga, trodde jag nog aldrig egentligen... Men på ett sätt så var urnsättningen jobbigare. Det känns tomt och ibland tungt efter mormor, men jag försöker hedra henne genom att leva som hon, dvs fullt ut och njuta av dagen (tycker inte det är lika kul som mormor att städa dock, tyvärr...).

I fredags var det babysim som vanligt. I lördags hade jag kostrådgivning för Kalles fotbollslag, Stavsten/Ymor. Är på inga sätt någon expert, men har lärt mig mycket genom åren som aktivt tränande hälsofanatiker...

Jaha, och i söndags var det agilitytime igen. Inga galna turer på vippen den här gången, men däremot lyckades hon snubbla två gånger i "platten" (tunneln som är öppen i början och sen ligger platt på marken). Hihi, vad kul det såg ut när hela korven rullade åt sidan! Jag undrar också om löpet är nära, Salsa verkar helt vimsig. Hon lyssnade knappt på mig i söndags och hon vilar ovanligt mycket... Har i alla fall bestämt mig för att inte ställa ut henne i mars i Malmö. Hon är inte så fin i pälsen, och jag tycker nog hon är lite för tjock faktiskt. Så det blir diet och helt klarfälld innan nån utställning. hon är väl inte en idealflatte (enl experter alltså, enl mig är hon perfekt!) så då gäller det att verkligen se till att få fram det bästa innan man anmäler.

På torsdag kväll ska vi till Skarmansmåla. Tyvärr i ett väldigt tråkigt ärende. Kalles morfar dog förra söndagen, och på fredag ska han begravas. Han blev 97 år den härlige farbrorn. Han blev alltid så glad när vi kom och hälsade på, och han var så stolt över Elsa (det hette ju Kalles mormor). Han berättade samma roliga historier varje gång, och ända tills vi fick Elsa tyckte han att jag var så liiiten. Men när hon var född sa han: du ser ju ut att ha växt minsann! :D

Sen blir det till att åka hem i god tid på söndag. Då är det årsmöte med FRK kl 16.00. Hoppas det kommer många medlemmar!

5 comments:

Jes/Vita villa vila said...

Tack för titten :) Jag blir så glad av en kommentar ska du veta :D

Vilken fin blogg du har, kul att läsa & vilka fina bilder från babysimmet. Jag har inte gått på det med min lilla pallevante för han är prematurbarn och det avråds från det då, men det ser så härligt ut!

Ha en skön kväll!

Kram Jes

Anonymous said...

Grattis!
Antingen så skrattar jag, eller så gråter jag, eller så gör jag både ock, när jag läser din blogg :D

Å klart att Salsa är den finaste även om hon skulle ha några hekto för mycket eller för lite och om pälsen är för kort eller för lockig.
/Heléne

Jes/Vita villa vila said...

Tack snälla söta du för dina rara ord inne hos mig :) och vad kul att du gillade boken! Ha en jättefin dag!

Kram!!! Jes

Anonymous said...

Gokväll! När jag skriver detta så sover ni nog gott. Skillnaden är att ni ska upp & käka mitt i natten när en annan sover som gottast! Oki, då får vi inte se Salsa i Malmö då. Men vi tvåbenta ses på söndag eftermiddag!! Kul! Inte allför ofta som det händer!
Hälsningar Gun & Dogsen

Anonymous said...

Hej på er!!
Låter som om ni har hektiska dagar och veckor! =) Alltid någonting på gång....

Kul att läsa om er agility, det där med "platten" känner jag ingen! Henke trasslade alltid in sina långa ben och kom rullande ut ur tunneln....

Hoppas att årsmötet gått bra, tyvärr kunde jag inte komma =(

Tittar snart in igen!
kramar emma & skott