Thursday, February 21, 2008

God morgon

Nej det är inte första gången vi har rådjur i trädgården, men härom morgonen var det fem stycken på en gång, och det har nog aldrig varit så många samtidigt. Bilden är tagen genom köksfönstret, så den är inte i bästa skick.
Idag tog vi en tur till Bara och kollade in förskolan som Elsa står i kö till. Passade på att handla lite bröd och sånt på ICA. När vi kom hem igen var det dags för lunch, och sen hade jag tänkt att vi skulle gå en härlig tur med Salsa. Men när jag stod och plockade i köket insåg jag att jag kom hem utan tidningen som jag köpte i Bara. Jag tittade i bilen för säkerhets skull, men insåg att jag glömt den i affären. 45-50 spänn rätt ut i luften? Nähä, inte om man är gift med en (nästan) smålänning. Jag ringde dit och de hade lagt den i kassan, det var bara att hämta. Men det är ju ändå en bit dit så jag kunde ju inte bara åka dit för den sakens skull. Så- det blev också en tur till bokskogen där vi tog en promenad med Salsa och sen fick hon sitta i bilen medan vi fikade lite. Elsa slog nästan rekord i att sova länge, så jag hann bläddra igenom tidningen två gånger i lugn och ro innan hon vaknade!! En riktigt skön fika med andra ord. Gott var det med morotskaka också;)
Ser ni rumpnissen? Inte jag heller men visst katten är det där under de bor?!

5 comments:

Anonymous said...

Är det nya ekonomiska Sara som jag läser om? Du är duktig, betyder detta att lyxfällan bara behöver stanna på 133-41 när de kommer till Skabersjö haha!
ha en trevlig helg!
Pernilla och Enzo

Anonymous said...

Va undebart ni bor, jag vill oxå ha rådjur i trädgården. Får väl köpa en i sten om jag ska få se ngn, i vår trädgård har vi bara mullvadar :)

Anonymous said...

JAG ser Rumpnissen! (ca 2/3 av bilden till höger, 2,5 cm upp).
Kolla igen, så ser du honom!
Kramar
Heléne och Zico-Bus

Anonymous said...

Sån tur för Salsa att du glömde tidningen så ni fick en anledning att gå i skogen. det var ett tag sedan jag var med hundarna i Bokskogen, vi kankse skulle ta en tur tillsammans en dag.

KRAM KRAM

Anonymous said...

Inte nog med att du har rådjur i trädgården - du har rumpnissar oxå!!? Voff voffo då då?? *asg*
V 10 börjar jag kurs + träningsgrupp i Svedala, ska du gå ngt denna terminen?
Ha en bra vecka!!