Tuesday, February 26, 2008

Bäst just nu

Snygga gummistövlar...
..regnskyddet till vagnen...

...å så en lervällingälskande hund!
Ja, i alla fall om man ska trivas i detta vädret. Idag var jag och Elsa på sångstund på biblioteket i Bara. Det var inte så många som hade vågat sig ut i snålblåst och regn och man förstår dem ju. Vi var ju tvugna att ta bil så för oss var det helt ok att ge sig ut (och sen är vi ju vana vid hundturer i de flesta väder...).
Det är verkligen skönt att vara "back in business" igen efter helgens vedervärdiga liv. I lördags kväll kände jag en tjock klump i halsen, och det brände när jag svalde. Kändes som febern kom smygande också så jag gick i säng direkt efter melodifestivalen. Men tro det eller ej- på söndagen var jag plötsligt MAGSJUK?! Jag som inte varit sjuk på jättelänge! Tur är väl det för så dåligt som jag mådde, usch då. Jag är inte en gnällig person och inte särskilt hypokondrisk heller, men ett tag trodde jag ta mej tusan att jag hade hjärnhinneinflammation. Jätteont i huvet och illamående. Som tur var avtog det och igår kunde jag vila upp mig (och äta upp mig). Huga! Nu har jag ont i halsen igen men nu är väl sjukdomen över i alla fall? Fattar ingenting! Elsa mår toppen tack och lov. Hennes ena tand håller på att spricka upp men hon verkar faktiskt inte ha så mycket besvär av det. Än...
Så, tyvärr ingen agilityavslutning för oss i söndags, det känns såå surt! Ska ta mig till klubben nån dag istället och försöka börja slipa på lydnaden istället.
Ha en fin vecka. Kram på er i regnet!

8 comments:

Anonymous said...

Ja, idag har det varit bra med gummistövlar - skitsamma om de är snygga :D
Trist att du varit sjuk - men se det från den ljusa sidan - tänk om det varit blå himmel, solsken och vårvärme - DÅ hade det varit ännu värre att vara sjuk ....
Krya på dej ordentligt, så att du blir redo för våren, agility, sandlådor, m.m. /Heléne

Anonymous said...

Hej på er! Ja ett par bra gummistövlar är en bra & klok investering i detta ruskvädret!!
Jag har oxå haft feber, ont i kroppen & halsen ett par dagar...

Tråkigt att du missade agilityn =(

krya på dej & lycka till med lydnadsträningen =)

kramar Emma & Skott

Anonymous said...

Usch det var ju inget vidare att bli sjuk men du har ju klarat dig länge nu.Hoppas du kryar på dig och att lilla Elsa klarar sig.Du kan tro att det blev fint på mitt hallbord och utanför dörren(så länge det varar.Krya på dig.Puss o kram mamma

Anonymous said...

Hua magsjuka är aldrig roligt, det är ju iof sig ingen annan sjukdom heller men bläää säger jag bara.

Hör av dig om du vill ta ett lydnadspass nån dag, alltid svårt att träna platsliggning själva och så är det svårt att leka tävlingsledare själv också;)

KRAMKRAM

Anonymous said...

Hej Sara!
Ha ha visst lever vi.. Men i bland måste man gå i ide.. eller e det inte så?
Malmö int ja, ska kanske ska göra min elevtjänst där vet inte ännu. Nån utställning för Javas del lär det inte bli nu på lääääänge.
Kul då ses vi kanske i Malmö.
Kram Katta o Java

Anonymous said...

Nästa vecka (v 10) drar mina träningar igång i Svedala. Onsdagar med Doggy & torsdagar med Fido. Hade varit kul att träffas! Bara hojta till så kan vi ses innan någon träning kanske!
Ha en bra helg!

Wallander o GW Persson said...

Hallojsan, nu har vi äntligen fixat en identitet så att vi kan kommentera även på denna blogg.

Vad skönt att du snabbt kom på fötter igen och att du mår bättre & bättre för varje dag.

Tänk vad våra hundar kan förknippa saker... som det här med din fleece-tröja och du skänkte inte ens tanken förräns efter ett bra tag. Dom é då för goa!

Ha en trevlig helg önskar Helene & Wallander

MiaMaria said...

Hej!
Stackars din lilla tös som bara är 9 månader och inte kan tala om hur det känns....min 9 åring har haft feber i flera dagar och värk i kroppen kanske det din tös också har......
Hon får krya på sig......

Och så gulligt frieri i Eiffeltornet....jag skulle aldrig gå upp tyvärr skulle bli alldeles yr...Räckte så bra för mig att stå där nere...men det var ju synd för de som ville gå upp men det var ju ingen ide när det var dimmigt. Då ser man ju inte något alls.

HA´det så gott!
Miamaria