Sunday, February 10, 2008

Härlig är jorden...

...och visst uppskattar man livet lite mer här på jorden när man på sistone blivit påmind om hur lite tid vi har här. I fredags var det ju dags för en begravning till, denna gång "morfar Gunnar", Kalles morfar. Det var en fin begravning. Min svägerska Ulrika sjöng vackert och prästen sade många fina ord om Gunnar.

Elsa somnade under minnesstunden efter begravningen. Hon var så tyst och snäll hela tiden i kyrkan. Börjar bli van vid begravningar nu ju, usch...

Förutom en tråkig anledning har det som vanligt varit en skön helg i Småland. Det känns som att göra ett besök i "förritiden", det är lite Bullerbykänsla över Skarmansmåla. Vädret gav en vårkänslor och jag fick en sån stark lust att springa runt och fotografera allt möjligt. Bjuder här på en bråkdel av bilderna. När det är bildtorka nån annan dag kan jag visa resten kanske. Så här roar man sig i skogarna i Småland...

En daggfrisk förmiddag.

Solen tittade fram över sjön.

Badsugen vovve blickar ut över blickstilla vatten. Hoppar givetvis i plurret sekunden efter bilden.

Världens vackraste!
Elsas helg har varit lattjo lajban. Fram till i lördags var kusinerna Olle & Ture också där uppe och det har varit så spännande att titta på dem när de farit fram och busat. Nästkusin Ellinor har också varit där och tagit hand om och matat och gosat. Det är toppen att ha släktingar som är så glada för bebisar. Salsas kompis Saga har så klart också varit hemma och hon har kommit varje dag och busat rundor med Salsa. Nu har hon också blivit storasyster, till en pojke som heter Ville.
Elsa tittar på kusinerna bus som gungar. När får jag gunga mamma?

Kroppsspråket säger väl allt? Vi står vid bilen och lockar och kallar. Det är dags att åka hem. INTE- tycker Salsa!

Efter lite kämpande somnar Elsa och Pingu in på vägen hem. Det tog bara en och en halv timme att somna...
Nu laddar vi om inför en ny vecka. Det är BVC-besök, mammaträff, ansiktsbehandling och massage (mmmmm), babysim, agility och annat smått och gott. Och så ska jag skriva mina sista (tror jag i alla fall...) protokoll för FRK. Blev nämligen omvald till utbildningsansvarig på årsmötet idag. Hur jag ska kunna göra minst lika bra jobb som min föregångare Eva, det vet jag inte, men jag ska göra ett ärligt försök i alla fall! Vi vill träna mycket med våra vovvar ju, eller hur?!

2 comments:

Anonymous said...

hej!
Jag har försökt lämna kommentarer flera gånger men din blogg verkar inte vilja spara dem. Provar igen, hoppas ni har det bra! I morgon jobbar jag hemma, kanske vi kan ta en promenad så hundarna får leka lite?

Pernilla och Enzo

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,
Tack söta du för så rara ord, det gör mig glad :D

Tråkigt med ännu en begravning...Livets gång tyvärr, men ack så tråkigt.

Vilka fina bilder! Känns verkligen vår i luften *längtar*

Ha en underbar helg!

Kram /Jes
PS. Så kul med en gunghäst ;)