Sunday, March 09, 2008

Kalaspinglor

Elsa är frisk och back in business. Hon har börjat bli trött på att inte vara så rörlig och blir lätt irriterad om hon måste göra samma sak i mer än två minuter (jo så det blir lite svårt att äta ibland). Salsa löper och är därmed inte särskilt aktiv och rastlös för ovanlighetens skull. Även om det är lite läskigt när hon byter beteende så är det liite skönt också, hon blir så mild och go. Vi har varit hos "tant Bianca" i helgen och när hon bjöd upp till lek ville inte Salsa alls, och ikväll fick Kalle peta på henne för att hon skulle vakna och gå kvällsturen?!

Vi har varit på kalas både lördag och söndag. Igår hade mina kusiner Elin och Moa gemensamt kalas hemma. En blir 18 och en blir 14. Stora tjejer börjar de bli. Men jag känner mig inte gammal, nej då! Idag hade farfar kalas, han fyllde år i måndags. Så som vanligt var vi i Vallby och åt farmors goda tills magen nästan exploderade. Det blev riktigt gott kaffe till tårtan med en ny moccamaster. Den kommer farfar nog njuta av varje dag. Själv var jag inte så påhittig med present utan det blev god ekologisk och rättvisemärkt choklad från oss. Tror i och för sig han uppskattar den också.

Eftersom Kalle har jobbat hela helgen var vi tjejer iväg själva på Österlen. Han hade nog saknat oss lite, för vi blev välkomnade hem ikväll med ljuslyktor i trädgården och middag på spisen... Helgen har också gett vårkänslor med härlig österlensol. Vi har bestämt oss för att vara där borta hela påsken, så nu hoppas jag riktigt mycket på påsksol så kan det kanske bli en mysig liten konstrunda. Det var nåt år sen sist. Och glass i hamnkiosken slår ju det mesta en solig vårdag! Men nu blir det lite vardagspyssel den kommande veckan, och förhoppningsvis en hel del hundträning om jag ska hinna börja tävla nån gång innan hösten... Kram till er alla läsare!

Glömde kameran hemma så jag får bjuda på en krispig nyårsmorgon istället...

5 comments:

Anonymous said...

hej på er kalaspinglor! Låter som om ni haft en helg full med firande!! Härligt....
Hoppas att du hinner träna lite i veckan för vi vill följa er på apell-planen INNAN hösten! ;-)
Ha en bra vecka!
krameli kram

Anonymous said...

KLart du måste träna så vi kan ut o tampas tillsammans på apellplanerna i vår sommar. Det är i Malmö tävlingen är den 19/4 men det är Svedala som är arrangör.

Hoppas verkligen att vi ses då.

KRAM KRAM

Anonymous said...

Hej sara!
Låter som en fantastisk helg, ni har det allt mysigt ni pinglor! Hoppas vi ses i spåret snart, kram
Pernilla

Jes/Vita villa vila said...

Tack för dina alltid så goa ord inne hos mig ☺

Kram/jes ♥

Anonymous said...

Skönt att Elsa är kry igen!
Trist att Salsa började löpa, men bättre nu än om någon månad - mitt i tävlingssäsongen! Aja - innan hösten vill vi allt se er ute på banan! E ju i Svedala 2 ggr i veckan nu o tränar, bara hojta till om du vill boka en "date"
Ha det gott!