Thursday, March 13, 2008

Kräksjuk soptunna


Utmattad...


Ja jag kallar Salsa för soptunna för hon sätter i sig precis vad som helst! I natt vaknade jag av en gnyende och hässjande hund. Det är inte normalt när det gäller henne så jag förstod att nåt var fel. Yrvaken gick jag ner på toa, utan en pinal på kroppen. Väl nere insåg jag att hon måste ut (behöver jag tillägga att det "kulingade" och regnade småspik...), och kläderna är uppe. Efter lite rotande i tvättkorgen fick jag på mig ett par av Kalles byxor men orkade inte rota mer så jag slängde på mig tjockaste jackan utan tröja under och stack ut. Salsa lommade iväg och kastade sig i diket, ulkandes. Fyyy vad kallt det var!


När vi kom in igen var det såå skönt att krypa ner i den varma sängen. Det tyckte Salsa också, och sen var hon lugn. Så det var bara det hon behövde bli av med. Vad "det" nu var för nåt. Säkert nåt skit hon satt i sig när vi varit ute under dan, hon är hopplös! Men ändå blir jag orolig. I morse var hon slö och konstig och ville knappt gå ur sin säng. Hon stannade kvar där uppe trots att vi gick ner. Fast hungrig är hon ju, så något större fel på slasktratten eller soptunnan eller vad man nu ska kalla henne, kan det inte vara :D


HA EN TREVLIG HELG!

8 comments:

Anonymous said...

buen blog

Anonymous said...

Halloj!
Gick du inte ut på morgonen för att försöka se vad det var hon ville ha upp?
Hoppas hon mår bättre nu!
Hade varit en syn att se dig rota runt i tvättkorgen efter kläder med en väntande kräkig hund *fniss*

Anonymous said...

Hoppas Salsingen mår bra nu igen! Men varför behövde du följa med ut? Ni har ju en trädgård att släppa henne i?!

White Season said...

Hej hej, hoppas hunden mår bättre... Jag har faktiskt inte gjort något för att putsa upp vatten kokaren. Bara vanlig disktrasa :-) Ha en skön helg,Kram Malin

Anonymous said...

Hej,
Hoppas Salsa må bättre och att matte inte har fått lunginflammation!
Det är ju ändå bra att våra hundar vill komma UT när de mår dåligt :D även om det inte är så kul att följa med dom!
Ha en fortsatt skön helg!
Heléne och Zico-BB

Anonymous said...

Trevligt att träffa dig idag!
Om du ska ställa ut Salsa under våren så får du sätta fart ;o)
Hoppas du hittade fina pastell-färgade poo-påsar *fniss*

Anonymous said...

Hej!
Jätte roligt att träffa dej igår!! Hoppas att salsa mår bättre, och att vi snart träffas i vänster varvet med hund nästa gång =)

Hade ingen mail adress till dej så jag skriver ett träningstips här ist
Öppen träning på Näsbyhill, där vi tränar på annandagen kl.9-11
kolla in bloggen på deras hemsida
Här kan man även testa rally-lydnad
www.nasbyhillhundcenter.se

Då ses vi där kanske?!
krameli kram

Anonymous said...

hej hopp!
Ja visst super duper nervöst är det ju, tror dessutom att j skulle kunna förstöra hela passet för oss eftersom Enzo blir galen när lekfarbrorn är med. När blir er debut, ni har ju varit redo så länge jag kännt er haha!