Monday, March 17, 2008

Pastellshopping!

Elsa ska självklart få hjälpa till i trädgården...

Favoriten- pastellfärgade bajspåsar!

Heja Charlotte, men ärligt talat- VEM bryr sig? Jag visste inte vem jag gillade mest av Charlotte, Rongedal och Sanna, men det kvittar inför den stora finalen tror jag. I nya tider kommer Skandinavien inte långt, öststaterna kommer rösta på varann i år igen. Så varför bry sig egentligen? Björn var allra bäst i alla fall.

Jag hittade underbara trädgårdredskap till Elsa på Vellingeblomman där vi var i lördags och vårshoppade fröer och påskblommor. Har satt ut jättefina arrangemang i krukor men det går inte att fota i det här vädret så ni får hålla er till tåls tills våren hittar tillbaka.

Söndagen var lång och intensiv... På morgonen åkte jag in till internationella hundutställningen i Malmö. Inte med Salsa, utan för att shoppa och heja på andras hundar. Jösses vilken kontrast dessa vältrimmade trippande varelser var jämfört med Salsa. Saxen ska ju definitivt fram och så även motionscykeln, hrmm... Jag pratade med en representant för Royal Canin och undrade om jag hade rätt foder eftersom Salsa är väldigt torr i pälsen och har mjäll stora som cornflakes (liite överdrivet...). Hon var rätt sträng mot mig när jag erkände att Salsa får lite människomat i torrfodret (barnmat, pasta, macka, köttfärsås m.m.). "Hundar har en helt annan tarmflora än människor, därför finns det hundfoder!" Oups... Så nu blir det sträng diet, dessutom med ett nytt foder som heter Sensible. Efter dessa stränga ord for jag hem och förberedde fika till mammor som skulle komma hem till mig och shoppa vårkläder till kidsen. Det blev en del beställningar, men jag antar att värdinnan shoppade mest. Ni får säkert se Elsa modella lite längre fram. Kalle kom hem lagom till alla åkt, och då bar det av till Staffanstorp för att titta på ett vitrinskåp som jag hittat på Blocket. Det är suuperfint och vi hämtar det på onsdag (ska målas vitt). Jippie! Hämtpizza och stupa i säng...

Idag har jag utöver köttbullerullande (till oss människor, INTE Salsa!) inte gjort så mycket annat. Det blev en liten träningsrunda med linjetag och "lyssna på matte"-övningar, men annars en lugn dag. Kan behövas ibland. Nu ruggar jag innanför väggarna, utanför viner det rejält! Tur jag ställt in mitt olivträd i förrådet tillsammans med vårlökkrukorna...

11 comments:

fridasgard said...

Wow, gillar skarpt de pastelliga bajspåsarna! Inte för att det är min hund, den där svarta, sällskapssjuka saken som springer i trädgården här, men det brukar i alla fall vara jag som plockar upp bajset och då kan det bli lite roligare med häftiga påsar!! Ta gärna med Salsa nästa gång du kommer så kan de rasa sig med varandra, Stitch ääälskar nya bekantskaper...!
kram Therese

White Season said...

Gulliga pastellrosa saker...bajspåsar oj vad det har kommit flaschiga färger... Ha en bra vecka, Kram Malin

Jes/Vita villa vila said...

Tack vännen för rara ord ☺

Vilka supergulliga små trädgårdsredskap ♥

Kram/jes

Anonymous said...

Åh vad kul att träffa dig... men fullt med folk och rastning av hundar och väntande prisutdelning och en Troja-kavaljer som vinner alltihop..... och så var du borta. Hade gärna pratat bort en stund till. Men vi ses garanterat igen och då hoppas jag få äran att träffa Salsa också !

Kram på dej

Anonymous said...

hej på er!
Gud så fina pastelliga saker, de ser till och med goda ut! Som jordgubbsglassen i GB Big Pac haha

Kram
Pernilla och ENzo

Anonymous said...

Hej

Kul att träffas IRL och visst måste vi boka in en träningsträff nån dag. Kan ju träna platsliggning med världens bästa störning då, nämligen en annan flatte och tik därtill kan det bli bättre:)

KRAM på er

Anonymous said...

Nä men stackars Salsa! Människomat som är så gott. Mina "plågade" hundar äter också massor av människomat. Kanske är det därför Sudden är lite trist i pälsen? Äsch, Östen är ju fin och de äter samma sak, så jag tror jag ska hitta på nåt annat att skylla på!

Ja, det var nog tur för plånboken att inte jag var med på klädpartyt, jag hade nog kunnat shoppa loss riktigt mycket också!

Anonymous said...

Poppar in för att önska er en riktigt GLAD PÅSK!! Så ses vi så småningom i träningsskogen! Ella hälsar o tackar för vackert omdöme och har redan spottat upp sig. Upp till kamp om danskt cert på söndag :-)
Hälsningar Gun & dogsen

Anonymous said...

Vi vill önska er en ~GLAD PÅSK~
krameli kram
ps: ses vi kanske på måndag? :D

Anonymous said...

Hej Sara!
Lyxig med rosa trädgårds redskap!
Men Sara, hur kunde du glömma Salsa hemma när de var utställning *flin!
Jag var också på uställningen men jobbade, gjorde min elevtjänstgörning.
Hoppas ni få en bra påsk!
Glad Påsk på er!
Kram Katta o Java

Anonymous said...

Glad fortsättning på påsken!
Å du, ta det med en nypa salt, det som Sensible-försäljaren sa. Hon är ju trots allt försäljare. Våra hundar är inga vargar - de har bott hos oss i många, många, många år och säkert anpassat sig till att må bra av lite mackor och barnmat :D (Men man ska kanske inte ge full ranson av torrfodret om det ska få plats med morotspurén :D )
Kram/Heléne