Tuesday, March 04, 2008

VAB

Nu har jag fått erfara hur det känns att ha ett sjukt barn. Lilla dottern har feber för andra dygnet. Till en början var den uppe i 40 grader, men nu verkar den faktiskt ge med sig. Hon ser ut att ha ont i halsen också, för hon sträcker ut tungan hela tiden. Kan vara tänderna hon känner på också förstås. Skönt i alla fall att Kalle varit ledig nu i två dagar och dessutom var Elsas mormor och "moffa John" här igår. Hon vill ju bara sitta i knät hela tiden när hon mår dåligt så klart. Man vill inget hellre än byta plats med ungstackarn! Ändå är hon så himla snäll (alla barn är ju snälla, vilket dumt uttryck, nån som kan nåt bättre?) att hon inte skriker alls, och nattsömnen har inte alls varit förändrad. Goa unge!
Salsa och jag passade på att ta en tur i jakt på vårtecken, medan husse sov med Elsa. Hon har ju hamnat lite i skymundan de här dagarna så hon behövde lite kvalitetstid med matte. Men jag vet inte om hon tyckte jag var så rolig. Sprang mest runt med kameran i högsta hugg och kastade ifrån mig en frolic då och då... Men en gång lånade jag faktiskt ut kameran till rumpnissen.

Generalen värmer sig i vårsolen (han fanns i trädgården när vi flyttade in, verkar tysk av texten på ryggen att döma)Men ska vi nån gång då!?

Nu sätter jag mig helt enkelt här och poserar så vi kommer iväg sen! Okej?

Mest brunt men liite vårgrönt hittade vi.

Och en alldeles BLÅ himmel.

Best friends forever! Vem som tog bilden? Rumpnissen såklart!


Ironiskt nog fick vi till årets första snöbild på vårbildsjakten...

6 comments:

Jes/Vita villa vila said...

Härliga bilder ☺

Hoppas lillstumpan kryar på sig ordentligt!

Tack för dina rara ord inne hos mig! /Jes

Anonymous said...

Hoppas Elsa kryar på sig!
Inte nog med att du överhuvudtaget har en rumpnisse i trädgården, den kan fotografera oxå!! *asg*
Då får du se till att den fotograferar nu när ni ska träna hemma under löpet ;o)
Här hemma är det nu igen åter alldeles vitt.., hoppas det är borta till träningen imorgon - Doggy är ju en riktig kylling med sånt. Såvida det inte gäller bus o jakt

Anonymous said...

Krya på dig Elsa! Sen när du är frisk får mamma din ta med dig ut i skogen så du får hälsa på rumpnissen! Kram från Felix och hans mamma

Anonymous said...

Vilka fina bilder rumpnissen tar! Impad faktiskt. Hoppas lilla Elsan mår bättre nu!

Kram
Pernilla

Anonymous said...

HEj igen! så skönt att lilla tjejen mår bättre, då kan ni pusta ut igen! Planen utanför oss är jätte bra att träna på, så jag kan ju inte skylla på platsbrist heller... var kunde man hitta den där militären sa du?

Anonymous said...

Hej på er!
Hoppas tjejen är bättre nu. Visst är det skönt med lite kvalitetstid med vovven? Jag uppskattar de stunderna grymt mycket nu för tiden.

Kram