Saturday, March 01, 2008

Lurad

I går kväll betedde sig Salsa hur konstigt som helst efter att Elsa somnat. Hon gick efter mig vart jag än skulle, pussade och fjäskade och hade sig. Vad är det hon vill?! tänkte jag ju så klart. Jag gav henne vatten, mat hade hon fått, vi gosade en stund, hon hade tuggis och hon hade varit ute. Men så tänkte jag att det kan ju vara för att hon löper, hon är ju igång igen nu... Kanske blir hon lite mer mammig av sig då.
Precis när jag skulle gå upp och lägga mig slog det mig! Tröjan... Efter att Elsa ammat tog jag på mig första bästa varma tröja för jag var lite frusen (förkylningen sitter i), och det råkade ju vara fleecetröjan som jag i stort sett bara har när vi är ute och går och tränar. Jag har den aldrig annars. Hon trodde ju att vi var på väg ut och leka! Där gick hon och väntade. Stackars Salsa så lurad hon blev utan att det var meningen alls!

Hunden med fart- flatte så klart!

7 comments:

Anonymous said...

Det blidde lite fel på min kommentar i förra inlägget. Moster said... stämmer inte riktig. Jag testar en annan variant nu så får vi se om det fungerar bättre.

/Helene & Wallander

Anonymous said...

Tänk så lätt och omedvetet vi präglar våra hundar:) Det tål att tänkas på, man gör säkert allt för svårt när vi tränar in lydnadskommando, är belöningen bara tillräckligt bra för hunden så är det nog inte så svårt att få dem att göra som vi vill:) Men det gäller att hitta den.
Stackars Salsa som blev så lurad.

KRAMKRAM

Anonymous said...

Hej!

På onsdagar tränar jag 19-21.15
o på torsdagar 18.30-20.45.
Så om vi ska träffas så får det bli innan min träning, annars e det ju miss i nassen.. *hi hi hi*
Säg bara till så kan jag komma lite tidigare o ha x-tra hund med ;o)

Anonymous said...

Spårsele, tjänstetecken eller fleece-tröja - nu ska jag få jobba :D. Det är ju fantastiskt bra att våra hundar är så signalkänsliga.
Lite synd om Salsa denna gången, men det ordnar sig nog - bara du inte har tröjan för ofta, när du tänker gå omkring och göra ingenting.
Krya på dej - du också!
/Heléne och Zico-olydig

Anonymous said...

HEj hej! Hemma hos oss räcker att man börjar byta om från hemmastassen (mysbrallorna dvs) spelar ingen roll vad man byter om till, vovven börjar ändå pipa som en annan fjant haha! Bra idé med militärträningen, var hittar man en frivillig militär tror du? Ha en bra vecka på landet.

PErnilla och Enzo

MiaMaria said...

Ja, mem stackare där som trodde att hon skulle få gå på promenad....
HA´det så gott!
Miamaria

Anonymous said...

Nämen stackars Salsa! Missade en skojig träning. Hoppas matte tränar DUBBELT så mycket nästa gång...!