Saturday, May 24, 2008

En bild säger mer än tusen ord. Och den här säger att i konkurrens med sju fina tikar blev Salsa trea med HP!!! Kritiken:

Trevlig treårig tik, vackert huvud, trevligt uttryck trots ngt ljusa ögon, bra hals, stark ngt lång rygg, bra kors. Tillräcklig benstomme med bra vinklar fram och bak, rör sig med stil och elegans från sidan- ngt instabilt fram- och bakifrån. Vacker päls. Väl presenterad. (Domare Inger Karlsson)

Fast det där sista lade hon nog bara till för att trösta mig :) Jag är nämligen INTE någon naturlig handler. Som jag fumlade med korven och matade vid helt fel tillfälle, tex när hon skulle titta på hennes huvud. Men idag snubblade jag i alla fall inte över Salsa så det är ju ett litet plus i kanten till mig...

Nu laddar vi om till imorgon, då vi förmodligen kommer göra succé, fast inte som idag utan lite åt andra hållet. Men som sagt, nån ska komma sist, och roligt ska vi ha i alla fall!

Ooh, out of the light, like a star like a hero... Jag ska heja och hålla tummarna och försöka hålla mig vaken hela festivalen igenom, men jag ska alltså vara på Frostavallen klockan sju (!) imorgon bitti!!! Om ni tittar på ESC ikväll: glöm inte att lyssna på piraterna (Lettland) som låter exakt som Sarek: "Jag ska följa dig genom eld och vatten, öööver land ooch haav..."

Min goaste lilla finaste voffsing med sina troféer.

Hörs imorrn. Kramar!

5 comments:

Anonymous said...

Va fin hon är! Håller med om att det där med att mata vid rätt tillfälle är inte alltid så lätt. Själv hälsade jag på domaren med handen full av baconbitar :)
Håller tummarna för imorgon!

Anonymous said...

Grattis grattis mormor är såååå stolt.Lycka till imorgon.Puss o kram

Anonymous said...

Stort GRATTIS till dagens fina placering. Bilder är skickade.
Vi ses imorrn och då gör vi så gott vi kan bara så får vi se hur långt det räcker.

Helene & Wallander

Anonymous said...

Stort GRATTIS till dagens fina placering. Bilder är skickade.
Vi ses imorrn och då gör vi så gott vi kan bara så får vi se hur långt det räcker.

Helene & Wallander

Anonymous said...

Hej!
Åhh ilka fin rosetter Salsa fick med sig hem:) Men vit Hp- rosett? De brukar ju allt vara lila..
Java tar hand om sin bebisar på bästa vis. Alla valparna är sålda utom en tik som ev ska på foder. Får se vad som händer.
Ha en bra helg!
Kramizz Katta o Java