Sunday, May 04, 2008

Före & efter

är temat på vår helg, min och Salsas. Vi rymde hemifrån och åkte alldeles själva upp till Skarmansmåla i fredags och kom hem ikväll. Jag har sovit två hela nätter, utan att bli väckt av en liten. Jag har ätit flera hela måltider i lugn och ro, utan att samtidigt försöka mata en fäktande bebis och jag har läst och läst och tittat på film, utan att bli avbruten av en bebis... Igår var vi och hälsade på Salsas uppfödare och även några av syskonen, och så mamma Jazzi. Salsa är väldigt lik sin mamma, dock något rundare så det är precis så som jag misstänkt- hon måste banta lite.

Dagens upplägg var sådant att de som ville träna jakt skulle ses vid Alvesta hundklubb redan klockan nio. Det ville vi så det blev Salsa och mamma Jazzi som tränade lite, med Malin som första kastare. Vi körde lite linjetag och markeringar om vartannat och övningar som gick ut på att hundarna skulle vara lyhörda för oss förare. Salsa verkade märkbart tagen efter en stund, så även kondisen behöver bättras på, hrrm hrrm... Fyra av Salsas syskon var sen på plats klockan tio. Då fikade vi och pratade lite om hundarna (och annat skitprat förstås) och så passade vissa av oss på att få vovvarna trimmade. Tränade lite lydnad och fick hjälp och tips på hur vi kan träna. Till sist blev det korvgrillning innan de sista åkte hem. Malin hade extra bråttom hem och smet dessutom iväg en runda under tiden, eftersom hon har valpar där hemma.
Christel och Ulrika sätter saxarna i Salsa. Inte jättepopulärt, men "vill man vara fin..."
I Skarmansmåla har vi sen mest myst, matte och hund. Först kändes det supertomt och konstigt att vara bara vi i huset. Det brukar ju vara många där samtidigt som vi, så ett tag längtade jag hem. Men när jag väl insåg att jag kunde gå på toa när jag ville, äta när och var jag ville och baaara koppla av, då var det rätt okej ;) Men gissa om det var mysigt att komma hem idag igen, med förnyade krafter :D Ett tag var jag lite bekymrad för Saga syntes inte till på hela helgen. Men som tur var dök hon upp innan vi åkte idag, så de fick hälsa på varann lite innan vi stack iväg. Yes! Det är inte så lätt minsann att förklara för en liten hund att bästisen fortfarande tycker om henne och bara är bortrest ett litet tag...
Vilken tur att hon hann komma hem innan vi åkte...

Så här såg vi ut innan helgen...





...och så här efter helgen.

Nu tar vi tag i kommande vecka med nya friska tag. Det blir nog lite trädgårdsröj och lite inomhusröj och så förstås en och annan cykeltur för Salsa...

5 comments:

Anonymous said...

tackar för grattiset! Så skönt ni verkar ha haft det, det var ni värda! Även jag fick under helgen kommentarer från ett och annat boxerproffs att min lilla dam har gått och lagt på sig så nu blir det mycket motionering. Ska vi ska ut och cykla!

Anonymous said...

Oj vad härligt ni verkar ha haft det, du och Salsa! Verkligen välbehövligt, en sån lyx att kunna gå på toa när man vill! För att inte tala om sova och äta... Och det var värst så snygga ni blev båda två av semestern! :-)

Anonymous said...

Visst är det underbart att bara få vara själv ibland:)
Brukar själv säga att den bästa semestern är när Jesper och barnen åker till Sälen själva och jag är hemma, även om jag jobbar den veckan så är det UNDERBART men ack så underbart det är när de kommer hem igen.

Ni blev ju vackra som en dag och titta Salsa har ju en lång vacker hals;)

KRAM på er så ses vi snart på WT:t

Anonymous said...

Åhh vad ljuvligt det lät med träningen:)Så fin Salsa blev har du anmält till flatshowen?
Ha det bäst!
Krama Katta o Java
www.flatlines.se

Anonymous said...

Ni verkar ha haft en skön o uppiggande helg!
Snacka om skillnad på Salsa efter frisering!! O skönt för dig att få koppla av o få lite egen tid!
Ha en fortsatt härlig helg i det underbara vädret!