Saturday, May 17, 2008

Njaa...

Det blev inte så mycket aktivitet i veckan. I måndags var vi i Simrishamn och gratulerade lillsysteryster som fyllde 14. Då passade Elsa på att få feber :( Så sedan dess fram till igår har jag legat bänkad på en madrass framför TV:n med henne, barn- och vuxenböcker (Elsa älskar att läsa!) samt evighetsdvd:n i vårt hem, Vänner! Det går nämligen inte att vara aktiv själv medan hon sover. Hon vägrar vara ens en millimeter ifrån mig när hon är sjuk, även om hon sover. Så jag fick mig en timeout jag också. Vissa nätter var febern uppe i 41 grader, stackars unge! Men jag tycker det ser ut som om det är en liten vassing på G uppe i övre tandraden, så hon har nog haft en liten infektion i kroppen pga detta. Nu är hon fri från febern men tyvärr lika gnällig. Hon vaknar ca en gång i timmen på natten så nog har hon ont nånstans. Annars brukar hon bara vakna en, två gånger på nätterna i vanliga fall.

Igår kväll satt vi i tevesoffan och väntade på hockeyn (kunde man ju dock ha skippat med facit i hand), då jag plötsligt hör ett konstigt ljud utanför. "Vaffan!" sa jag till Kalle, "visst var det hästarna som skenade förbi!?" Min inte såå himla hästkunniga make svarar: "nää, det lät som om nån spikade...". Men jag anade att nåt var fel och hoppade i tofflorna och sprang ut. Jodå, två av tre hästar sprang lösa och verkade något skärrade. Eftersom det annars är sociala typer som alltid kommer och hälsar när man går förbi med både hund och vagn så tänkte jag att jag kaanske kunde få in dem själv. Men- efter ett misslyckat försök blev det trätoffelrace till hästkillen längre bort istället. Hästarna kom till slut in i säkert förvar igen, och det visade sig alltså att hagen stod öppen i en hörna. Nån som släppt in i ett annat hörn och sen inte kollat av alla öppningar, möjligen... Nu har jag i alla fall rumpvärk efter den konstiga löpteknik som ett par trätofflor kräver.

Nästa helg kommer jag och Salsa nog göra succé- som det minst välförberedda ekipaget... Det har inte blivit nån träning alls i närheten av vad jag tänkt mig. Men nån ska ju misslyckas så det kan ju lika gärna vara vi! Roligt ska vi ha i alla fall. Det är femtio hundar anmälda till både lördagens utställning och söndagens workingtest. SPÄNNANDE! Så har ni inget för er nästa helg är det alltså Frostavallen ni ska bege er till.
Svensklärarens dotter är självklart bokmal (tack och lov)!

Nu ska jag snart avnjuta en grillmiddag (jodå, han är i full gång med sin grill även i år!), och se om Gry Forsell möjligen har några kläder på sig i Sommarkrysset. haha!

Puss o kram, cykelram!

10 comments:

MiaMaria said...

Hej!

Tack du rara!

Hoppas att det grillade smakade gott!
Här är det iskallt!

Lycka till ine hos mig!

HA´en bra söndag!
MiaMaria

Anonymous said...

hej på er!
Hoppas ELsa mår bättre nu, nu är det ju vår då ska man vara pigg och glad eller?? finns det något som heter vårtrötthet så har jag drabbats haha!Är det lördag eller söndag du ska tävla?

Anonymous said...

jässes det var tidigt, vi får se om vi orkar pallra oss upp och komma och titta! lycka till både på lördag och söndag.

kram
p

Anonymous said...

Vi förmodar "svensklärarens" söta lilla dotter faktiskt kan läsa alldeles snart :) :)

Och VI kommer att hålla alla tummar & tassar för er nästa helg... det kommer gå alldeles strålande bra !!!!!!!!

KRAM på er !

lottens vita och gröna said...

hallå vännnen! jag tror att märket är miljögården, finns i klarglas eller frostade, maila din adress så kan jag hålla span om du vill! varmkam lotten

Anonymous said...

Hej Sara o salsa!
Ja visst e dom ljuvliga de små liven. Kan säga att när alla äntligen sover då får man ta tillfället i akt och göra andra "måste" grejor.

Kul med Elsa, det ska börjas i tid* flin!
Lycka till på flatthelgen! Vi ska hålla tummarna!
Katta Java

Anonymous said...

Stackars lilltjejen, sjuk nu igen! Måtte hon krya på sig nu så hon kan sitta ringside till helgen och heja på mamma och Salsa! Tror du vi kan skicka in våra ungar i vagnarna på Barn med hund? Om bara Felix har ett smörgåskex i näven så gör Östen VAD som HELST för honom!

Anonymous said...

Hej igen! Ska vi kanske ses och gå en promenad tillsammans en dag så att våra tjocka 3 åringar kan leka av sig några trivselhekton?

Pernilla

Anonymous said...

Vill bara passa på att önska er lycka till inför helgen. Hoppas det går bra och att ni får en trevlig dag. Hur går det för Elsa (och din sömn!)? Hannes skickar en "krya-på-dig"kram till goa tjejen.

Anonymous said...

*skrattar*
Det borde verkligen sitta en snubbe med filmkamera utanför ert hus dygnet runt verkar det som.
-Spya mitt i natten
-Trätoffel-race efter hästar..

*fniss fniss*

Klart ni inte kommer att göra bort er! Ni är med, gör ert allra bästa - det är det som räknas!

Ha det gott!