Wednesday, October 01, 2008

Mycket

att göra just nu. Så ni får hålla er till tåls om vad som vanns i tävlingen. Jag ska visa så småningom, men vinnaren har ännu inte fått sin vinst. Det blev förresten också ett tröstpris till Walle och hans matte. Lovar att ha nån mer tävling senare, kanske som en liten julklapp så småningom? Men det blir på nya bloggen, och den pular jag lite till med innan det blir premiär! Men det blir inte lika mycket hund då, det kan ni räkna med.

På tal om det så är datum bokat för sterilisering av lilla Salsa. Vi har fattat detta beslut utifrån att risker för livmoderinflammation och tumör minskar, och hon löper ju ofta dessutom, ca var femte månad. Men hönsmatte som man är går jag ju och oroar mig för att hon inte kommer vara sig själv efteråt m.m. Men vi får väl hålla tummarna och så farligt kan det väl inte vara... Eller? Nån som har erfarenhet av sånt här?

Mina gosiga töser som jag knappt hinner se om dagarna...

5 comments:

Anonymous said...

Jag hoppas vi får läsa om ditt glamorösa liv på Vittra i Västra Hamnen. Där du glassar fram om dagarna :)

Kram Milli

Anonymous said...

Hej,
Vad gäller sterilisering, så "känner" jag ett antal tikar som blivit det och enligt deras ägare så har det bara blivit positivt. Egentligen är de ju inte riktigt "sig själva" i förlöpet, när de löper och framförallt inte om de blir skendräktiga.
Det kommer att bli hur bra som helst!
Ha en skön helg med dina "gosiga töser".
/Heléne

Anonymous said...

Hej på er! VI har också bestämt oss för att sterilisera Enzo, hon är så otroligt påverkad av löpet. Räknade ut att hon är "störd" av det 6 m¨nader av årets 12 och det är ju faktiskt ganska mycket. Lycka till!

Pernilla, Enzo och Molly

Anonymous said...

Blir nog svårt att få honom att fimpa mopparna, suck... Är allt bra med er alla? Du jobbar och står i förstår jag, har itne sett röke nav dig sen i somras haha!

Pernilla, Molly och Enzo

Lotta Löfgren said...

Vi funderar på att stirelisera våran Juni också. Tycker att det verkar vara mest fördelar. Helt klart!
Lycka till