Wednesday, October 29, 2008

Som vanligt igen

Ja, nu är allt som vanligt igen. Tack gode Gud för det! Den där dumstruten har varit såå jobbig, för oss alla. Salsa har gått in i allting, låtit jättemycket varje gång hon har törnat in i en möbel. Hon har dragit stolar med sig när hon krånglat sig in under bordet för att fånga upp Elsas små bjudsmulor. Otaliga är de gånger hon sprungit rakt in i Elsa med full fart och orsakat jag vet inte hur många gallskrik. Suck... Tur jag själv varit på jobbet tio timmar om dagen så jag sluppit all vardaglig kalabalik ;)

Jo för det har varit mycket på jobbet nu. Men det är skönt att Kalle varit hemma, så här mycket var ju han borta i våras när han både jobbade och höll på med fotbollen och det gick ju bra för Elsa med bara mig, så nu går det så bra med bara pappa (och Salsa). Nu är det äntligen lov så nu hinner jag rätta alla uppgifter och berättelser som blivit liggande sen tidernas begynnelse. Så var det med det lovet...


Nåja, jag ska nog hinna njuta av familjen lite också. Och så ska det bli lite planering av hundträning framöver. Nu är jag sugen på att komma igång med det och se om Salsa möjligen är jämnare i sinnet nu när hon inte är så påverkad av hormoner. Mer om de planerna kan ni läsa här på bloggen snart.


Nu ska jag börja ringa runt och planera in hunddagis. Verkar tyvärr inte finnas någon utväg, vi måste ha in henne på dagis. Vi har inte att låta henne vara hemma själv flera dagar i veckan (ca tre).

En vacker måndag i september var vi i bokskogen och promenerade. Här tar flickorna sig en paus. Leve lediga måndagar, hurra, hurra, hurraaaaa! Ska fortsätta med det hela våren också :D

6 comments:

Anonymous said...

Skönt för Salsa att slipp "dumstruten" :D Ska bli kul att läsa om dina tränings- och tävlingsplaner - jakt, lydnad, agility???? Vad det än blir, så tror jag att Salsa blir glad :)
Ha det gott och hoppas att högen med uppsatser och prov inte förstör hela ledigheten.
/Heléne

Anonymous said...

Hej på er !

Det är så kul att läsa din blogg... skönt att allt är normalt igen så Salsa slipper putta omkull lillasyster !

Hoppas ni har det bra annars och jobba inte för mycket nu !

Stor KRAM på er

Anonymous said...

Jaaa ! Vi blir glada när vi ser att Salsa och du kommer att blogga lite i fortsättningen! Hoppas ni får det fortsatt mysigt på lovet.
Kram
Pernilla Enzo och Molly

Anonymous said...

Vilka fina tjejer du har! Hannes kommer falla pladask för minst en av dem :)
Hoppas du hittar ngt ställe till Salsa, själv ska jag ha "anställningsintervjuer" med potentiella hundvakter nästa vecka när jag är hemma i sverige.
Kram
Maria

Lotta Löfgren said...

åå, sicka söta flickor på bänken. Vad skönt att slippa struten!! barn o stor hund med strut passar inte så bra ihop!! hade en leonberger tik som fick ha tratt någon vecka och kommer ihåg lättnaden när vi fick ta bort den *phu*

Anonymous said...

Hej på er!
Det var ett tag sen jag var här - sorry =)
Nej, jag har ingen kamera som tar bort kilon tyvärr, men jag har gått ner 8 kilo sen i somras ;o)

Hoppas allt är bra med er & att Salsa kommer till ro lite mindre "hormon-rubbad"

Tjingeling!