Sunday, October 14, 2007

Höst när den är som bäst

Ett underbart helgväder har det sannerligen varit! Men innan helgen hann börja var det dags för babysim, och Salsa blev liite ledsen för hon inte fick följa med och bada. Det enda jag kunde tänka på i fredags morse var att jag hoppades jag skulle få Elsa att sova på förmiddagen så att hon var utvilad till kl ett. Dumskalle, hur kunde jag inbilla mig att det ska gå som man tänkt sig!? Icke en blund sov hon förrän i bilen på vägen in till Malmö. Men hon var glad och nöjd både före, under och efter badet. Hon älskar att bada och duscha och det var toppen att sjunga och baddansa med en massa bebisar och deras föräldrar. Väl hemma sov hon i fyra timmar i sträck, så man kan väl lugnt säga att rutinerna rubbades den dagen.

Inte blev det bättre av att hon i går kväll var på kalas hos morfar i Lomma. Vi brukar träffas i oktober och fira mig, min bror Marcus och pappa som alla fyller år vid den här tiden. Det somnades inte in vid halv tio som vanligt kan jag säga, med allt tjo och tjim och moster Olivia (6 år) med kusiner som busade hela kvällen. Jag fick en sån där proffsig matbrännare i present så nu kan jag göra riktig crème brulée, tjohoo! Här ska det kockas (ska man döpa om bloggen till nåt med mat, det vore kanske en idé... Eller ha en matblogg? Hmm, det tål att tänkas på). Fick också ett "nöjespaket": biobiljetter, matpengar och barnvakt samt ljudbok och presentkort på Ingelsta Kalkon. Rena rama julafton!

Elsa tittar på film (Shrek) med de stora tjejerna (moster till höger)
Vår stackars älskade hund fick stanna hemma från kalaset, hon hade bara blivit stressad av allt stim. Men idag tog vi en underbar solig promenad och tränade med godis- och bollbelöningar och bara njöt av vädret. Så nu är Salsa rätt nöjd ändå. Det bästa är när man kommer in efteråt och myser lite på filten.

Jag vet att det är Elsas, men en tass kan jag väl få ha på den i alla fall? Självklart sötnos!

1 comment:

Anonymous said...

Vilken fin bild på Elsa och Salsa, snällt av lillmatte att dela med sig av sin filt! Viss har vädret varit kanon, vi har varit jätte mycket ute. Tyvärr har Jesper jobbat hela helgen men det har varit helt ok ändå. Får inte Flattar följa med på babysim? de kan ju apportera leksakerna haha!