Thursday, October 11, 2007

Smakportioner

Är det meningen att jag ska svälja det här?

Konstiga idéer mamma har...

Nu är det dags att se upp med midjemåttet. Ja inte mitt alltså, utan Salsas! Elsa har börjat med smakportioner och resterna tar vovven gärna hand om. Elsa tycker det är lite konstigt och klöks mest, men vem skulle inte det? Passerad potatis utspädd med smör och bröstmjölk, uäck! Mums sa Salsa.

Fönstren är inte klara... Men det går i alla fall att bo här nu. De ska sätta upp bleck och måla, alltså utsidessaker, så nu behöver vi inte bekymra oss om det mer i alla fall (hoppas jag).

Vilket rugguggleväder det blev idag! Inte det man väljer när man är ensam hemma och måste kånka ut med vagn och hund. Men det är bara att "bida ihoppa" och få det gjort. Det var i alla fall gott med te när man kom in och fick torra kläder på sig igen. Salsa jublade, hon älskar ju vatten och fångar gärna droppar i luften. Imorgon är det babysim! Försök att inte skvallra för Salsa vad det är vi ska göra, hon kommer sura i en hel månad då...

3 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att ni kan bo i ert hus igen:)

Ja det gäller att se upp med midjemåttet på hunden när barnen börjar äta. Vänta bara tills de börjar äta själv!!! Men o andra sidan behöver man inte torka upp allt spill på golvet för det är borta fortare än den kom dit!

Idag skall Malin o jag nästan till dig, vi skall ut o spåra i Torup!

Sen blir det valphämtning ikväll:):)

Kram på er

Anonymous said...

Vad hon växer! Stora tjejen ju. Vi ska också börja med smakportioner, nu i helgen. Är beredd med kompostgaller till Meia så hon slipper utsättas för frestelsen. Vi får väl se hur det går :)

Anonymous said...

Hej Elsa!
Vilken liten godbit du är (hoppas du inte blir arg för att jag kallar dig så)! Det ska bli kul att träffa dig framöver, hoppas vi får leka ihop när vi blir lite större. Smakportioner verkar inte så gott, själv håller jag mig nog till mjölk ett tag till. Fast ibland låtsas jag att det smakar äckligt, då blir min mamma sådär lagom stressad! Men babysim låter ju festligt, gillar du det?
Kram från Felix