Wednesday, February 21, 2007

Sportlov och snö

(Obs: Fotot är inte taget idag, det blåste för mycket)
Guud vad skönt med lov! Jag tror Salsa tycker det är ganska härligt att ha matte hemma en hel vecka också.


Igår blev det sökträning. Jag började med att sätta Salsa mitt på grusvägen medan jag strösslade på båda sidor, fyra dummies på ena sidan och fem på andra (det är ganska hög växtlighet på ena sidan, lite glesare på andra). Sen gick vi en liten bit in i skogen och kastade in en dummy som hon inte fick hämta. Därefter gick vi tillbaka till sökområdet och så skickade jag henne ömsöm höger och ömsom vänster. Sammanlagt fick hon plocka in sex dummies innan jag stoppade (det gäller ju att stoppa i tid...). Det funkade jättebra och hon var verkligen taggad. Sen gick vi tillbaka till den kastade dummien som hon fick på ett linjetag. Klockrent det med! Efter detta fick hon en välförtjänt långpromenad i skogen. Det är lite jobbigt bara, för ibland märker jag att jag inte kan gå så fort som jag brukar. Magen säger ifrån och jag får jobbiga sammandragningar. Det är lite ovant, men förhoppningsvis är det värt det...

Idag kom snön, ordentligt... Salsa blir helt tokig och kastar sig och gör magplask i drivorna och mular sig själv. Det är sån jäkla fart på henne på promenaden!!! Eftersom det har blåst rejält (de har visst varnat för storm) så blev det bara en långpromenad utan träning idag. Jag hade fullt sjå bara med att se igenom den flygande snön för att hålla koll på var den snötossiga flatten var nånstans :)

2 comments:

Anonymous said...

Hej Sara o Salsa!
Vilken härlig dag ni haft! Kul att träningen går så bra för er.
Själv ligger jag åter i sängen, men hoppas bli frisk med pencillinet.
Vi kanske ses på Karins träning nästa helg?
Åhh vad kul ni äntligen har hittat ut i cybern!!!
Ha det bra! Kram Katta Ina o Java

Anonymous said...

hej hej!! Tassat hit från Emma & Henke's blogg. Verkar vara flatte-invasion i cyberrymden *fniss* Fina flattar högt & lågt! Välkomna in till mig & kika! Hemsida med länk till blogg som uppdateras flitigt ;o)