Thursday, February 15, 2007

Utmanad...

Jag har blivit utmanad av Sara o pojkarna (http://pojkarnavov.webblogg.se) och här kommer resultatet:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"En tv-skärm, geggsalva på Kickis mage och handsvett." (Värsta pappan, Kalles senaste bok)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Senaste numret av Sköna Hem

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Desperate Housewives

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Kvart över nio (kväll), Ha- 21.19, hyfsat bra!

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Viktoria Tolstoys senaste skiva

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från bilen och in efter att ha hämtat Salsa från dagis i eftermiddags.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Tittade och tittade... Jag läste senaste numret av Pedagogiska Magasinet

8. Vad har du på dig?
Grå sweatshirtbyxor och svart-vit mammatunika

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Tror det var i natt jag drömde en blandning av CSI, Desperate Housewives och Spökflickan (boken jag läser för mina elever, av Torey Hayden). Jag var den som löste fallet.

10. När skrattade du senast?
När Salsa välte ut en liter lättdryck från soffbordet. Hon skulle bara hjälpa till att duka av underlägget som hon brukar göra på kommando, men gjorde det på eget bevåg antagligen i hopp om att få godis, haha. Problemet var ju att karaffen stod kvar ovanpå.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En familjekalender och en dikt av kylskåpspoesi:
"Het polis
cool med gitarr
alltid supersnygg och har sexig ända
ger ett bubblande begär
han är min prins
hurra!"

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ofta. Det händer för det mesta i trafiken. KAN man köpa körkort på Butterix, eller är det bara ett skämt? Ibland undrar jag...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite pillig men ok. Kunde inte låta bli att anta den...

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
The Break Up

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En mirakelmedicin till mormor... Eller det är väl snarare om jag kunde trolla kanske.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har nog inga hemlisar...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Föräldrar till många barn och ungdomar, få dem att börja agera och bry sig om sina barn...

18. Tycker du om att dansa?
Självklart! Är tosig i salsa!!!

19. George Bush?
Den gubbj*veln...

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Sorry, men just nu är det lite hemligt. Vi vill inte ha en massa kommentarer, utan tycka och bestämma själva...

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Jajjemen. Provence, j´arrive!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Gud? HAHA!!!

24. Vilka tre personer vill du ska svara på de här frågorna?
Lotta o töserna (www.friden.de)
Katta o töserna (www.flatlines.se)
Mamma

Trist att det ena fotot på Salsa inte går att se. Nån som har ett tips på hur man fixar det?

1 comment:

Anonymous said...

Hej Sara!

Vad kul att du antog utmaningen!!! Hoppas att nästa tre personer gör detsamma! Nu blev man allt nyfiken på vad lilla bebisen ska få heta...

Kramar från
Sara och två svartingar med respektive utan tratt