Sunday, February 11, 2007

Viltspår och melodifestival


Äntligen helg och två hela sovmorgnar... Det blev en ganska sen lördagsfrukost och det var precis att jag hann köra iväg till "vår" skog och lägga ett spår. Salsa har inte riktigt varit på hugget de senaste gångerna vi lagt spår, så jag började om från början lite, och lade ett rakt och ganska kort spår för att få upp motivationen. Gissa om nån skrek av förtvivlan när matte gick hemifrån med skogskläder, utan hund!!??

En och en halv timme senare gick vi tillsammans upp till skogen där spåret var lagt. Salsa blir så pigg av snö och kyla, härligt! Så det var inga problem med farten i spåret idag. Tvärtom var det så kul att hon inte kunde sluta spåra... Hon missade slutet och fortsatte istället efter mina spår ut därifrån... Jag stannade upp och lät henne hitta klöven, sen busade vi lite med den så att hon skulle fatta att det är det som är roligast. Jag var överlag ganska nöjd med henne, förutom slutet. Men jag tror nog att det får bli lite enklare spår ett tag framöver, hon verkar fatta långsamt...

Efter detta blev det en tur till Simrishamn. Jag var och hälsade på mormor på "hemmet", hon har blivit sämre och det är jobbigt att se. hon har en ultraljudsbild på sitt bord och pratar med "Lill-Kalle" varje dag... Hoppas att tanken på den lille krabaten kan hålla henne uppe ett tag till, älskade mormor... (Obs: Det är mormor som gissar att det är en pojke, vi har inte tagit reda på det)

Sen var det mat och melodifestival hos mamma och småsyskonen, vilken lam musikkväll :( Men grattis till "fröken" Marie såklart!!!

Nu laddar vi för nästa träningspass- markeringar med Karin och Kristin innan FRK:s årsmöte.

No comments: