Friday, March 09, 2007

"Elithunden", haha!

Igår kom resultatet från röntgen, AD: ua HD: grad A. Jippie! Hade nästan förväntat mig det, men det är ändå skönt att få bekräftat. Sen på kvällen igår fick vi en liten "egotripp". Det var första kurskvällen på brukshundsklubben, och vi började med att samlas inne och prata lite om hundarna och våra mål med träningen. Nästan alla i gruppen hade gått tillsammans tidigare, så vi var lite nykomlingar. Vi gick ut på appellplan efter en stund och tränade lite enkla sitta kvar övningar och "fot" eller vad folk nu vill ha för kommando. Vi skulle träna två och två sen, och hon som skulle vara med oss sa att hon blev glad att hon fick vara med "elithunden". HA! De har inte sett Salsas rätta jag med andra ord:D Men visst blev vi lite malliga ändå, klart man är stolt över sin fina vovve... Det känns härligt att vara igång med kurs nu, och på söndag blir det agility, det ska bli så spännande!

3 comments:

Anonymous said...

Elithund - det var värst!!! Ser fram emot att se henne in action!

Och jag hoppas, nä, jag KRÄVER att ni anmäler er till jaktprovet i april! Då ska Sudden och jag debutera (och göra bort oss...), och det vore kul om ni också var med (och visade hur det egentligen ska gå till!).

Anonymous said...

Hej Sara!
Grattis till Hd o Ad! Måste också ta mig till veterinären o röntga Java... Hon börjar ju komma till åren *asg ... 2 år i morgon:)
Kul med kurs, he he ni gör tvärtom och börjar i eliten och går neråt eller?
Ska vi boka en dag o lägga några spår? Måste få till ett Svch ....
Kramiz Katta

Anonymous said...

Grattis till HD & AD resultaten! Alltid skönt att få glädjande röntgensvar.
Kul att ni har kommit igång med kursen -Elithunden! Klart att du ska va mallig..... duktig & snygg. Hoppas att ni kommer ha det lika bra på söndagens agility.
Trevlig helg!
Kramisar